Dýňový cheesecake | Vendula Jirmannová

pátek, července 31, 2015

Dýňový cheesecake


Po posledním receptu mi zbylo hodně dýňového pyré. Přemýšlela jsem co s ním. Nabízela se možnost uvařit polévku, koláč a mě nakonec napadlo, že když tak miluji dorty a cheesecaky, že se pokusím jeden dýňový upéct. Když jsem ho vytáhla z trouby, zjistila jsem, že jsem měla špatně zadělanou formu a skrz ní mi protékala jakási voda. Myslela jsem, že je po dortu, zdál se celý nedopečený. Nakonec jsem ho dala do lednice, po hodině sundala formu, dozdobila a ráno jsem koukala, jak mi krásně ztuhl a nemohla se dočkat, až ho po práci nafotím sním.


Suroviny
    • Na korpus
      • Pohanková mouka | od oka
      • Kukuřičná mouka | od oka
      • Máslo | od oka

    • Na náplň
      • Tvaroh | 500 g
      • Smetana ke šlehání | 250 ml
      • Dýňové pyré | 200 g
      • Javorový sirup | 1 lžíce
      • Dýňový sirup | 5 lžic | Možno nahradit dýňovým kořením - Hřebíček, zázvor, muškátový oříšek
      • Stévie

    • Na polevu
      • 90% čokoláda | 100 g
      • Dýňový sirup | 1 lžíce
      • Máslo | 50 g


Jako vždy u každého cheesecaku začínáme korpusem. Já už asi po třetí dělala stejný. Od oka kukuřičná mouka, pohanková tvoří z jedné třetiny kukuřičnou, dohromady by mouka měla vystačit na dno formy. Do mouky přidám rozpuštěné máslo. Těsto by mělo být zlehka lepivé, aby se dalo vtlačit na dno vymazané dortové formy. Nyní jsem vyjímečně korpus nepředpékala, jelikož se mi minule srazil, ale příště bych ho alespoň na pět minut do trouby dala, aby se trochu vysušil a nebyl tak mokrý.
V robotu jsem vyšlehala šlehačku, přidala tvaroh spolu s ostatním ingrediencemi a pomalu míchala. Stévií můžete náplň přisladit, ale mně to přišlo díky sirupům už dost sladké. Náplň nalijeme na korpus a necháme po dobu 30 minut péct na 150°C, na posledních 5 minut teplotu zvýšíme na 170°C.
Upečený cheesecake necháme v pootevřené troubě vychladnout. Mezitím si ve vodní lázni rozpustíme čokoládu s máslem, přidáme sirup a polijeme s ní dort. Nyní ho jen necháme přes noc v lednici vychladit a druhý den podáváme.

Doufám že Vám bude chutnat tak jako mně. Jak vidíte na fotkách, já utíkala pro další dýni, jelikož mi došel sirup a mám v plánu další dýňové vaření.


SHARE:

12 komentářů

  1. Vypadá skvěle! Sbíhají se mi sliny :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam to musím niekedy vyskúšať :)

    OdpovědětVymazat
  3. Asi pred týždňom som robila prvý cheesecake, celkom sa vydaril no už sa mi ďalší robiť nechcelo, až doteraz. Tvoj úplne suprovo napísaný návod ma na to nalákal! :) A máš to krásne nafotené.

    xoxo ♥ www.beingasanmonica.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  4. CHeescake som ešte nikdy neskúšala, no nakoľko mám momentálne doma nakúpené tekvice - robila som jedlo a asi 3 mi ostali, tak určite vyskúšam :)

    Budem veľmi rada, ak si pozrieť môj blog Blog by Katy :-* a zároveň ťa chcem týmto pozvať do mojej prvej GIVEAWAY. Budem veľmi rada, ak sa zapojíš

    OdpovědětVymazat
  5. Dýně mi přirostla k srdci už od toho, co mamka udělala krémovou polévku. Je to vážně praktická surovina do slané kuchyně i do té sladké :) Vypadá to vážně skvěle! Někdy to vyzkouším.
    Chica loca♡

    OdpovědětVymazat
  6. páni dýnový to musí být užasné:))

    OdpovědětVymazat
  7. Jůů. Dýně miluji (špagetové, hokaido, máslové, všechny! :D) a cheesecake jsem vždycky chtěla ochutnat. Tvůj recept asi sama zkoušet nebudu, ale předám ho babičce, ta je výborná kuchařka a obecně to v kuchyni umí, takže by mi třeba něco takového mohla upéct k narozeninám.

    A mimochodem, nádherné fotky. ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Ten vypadá opravdu krásně! :)

    http://broccolicious.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadá to opět královsky. Jen já jsem ještě nepřišla dýni na chuť. Tak snad někdy. :) Hezký den! K.

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadá to opět královsky. Jen já jsem ještě nepřišla dýni na chuť. Tak snad někdy. :) Hezký den! K.

    OdpovědětVymazat
  11. Dýni vubec rada nemam,ale kvuli tomuto cheescaku ji dam druhou sanci :),nechtela by si spratelit blogy :) ?

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig