Arašídové máslo | Vendula Jirmannová

čtvrtek, července 16, 2015

Arašídové máslo

Pokud stejně tak jako já milujete arašídové máslo, pokračujte ve čtení. 

Od dob, co jsem začala jíst zdravěji a více se zajímat o to, co vlastně mému tělu nedopřávám, jsem začala číst i etikety na výrobcích. Když jsem následně zjistila, že v mém milovaném arašídovém máslu není ani 50% arašíd, jsem se začala shánět po kvalitnějším. Ty ceny byly ohromné.
V jednom předchozím článku jste mohli vidět arašídové máslo Skippy, které má 90% arašíd, což není až tak hrozné. Ale obsahuje i podle mě zbytečný cukr a palmový olej. Proč si tedy vlastně nevyrobit domácí, když to cenově vyjde daleko levněji a hlavně vím co jím?


Suroviny
    • Arašídy | Čím více kvalitní, tím lepší
    • Sůl | Nepodstatné
    • Datlový sirup | Nepodstatné

Na rovinu Vám řeknu, že Vám bohatě stačí jen ty arašídy. Opravdu je jen na Vás a Vaši chuti, co použijete. Já se ale rozhodla je dosladit datlovým sirupem a trochou soli.

Co ale doporučuji a co udělám i já příště, je koupit ve zdravé výživě bio nepražené a nesolené arašídy. Často se v arašídech mohou vyskytovat plísně, které podporují rakovinotvorné látky. Proto bych příště raději volila opravdu kvalitní arašídy, u kterých nic takového nehrozí.
V případě že budete kupovat tyto nepražené arašídy, nejprve je na sucho orestujte na pánvi. Až začnou zlátnout, vonět a budou typicky křehké, můžete začít s následujícím procesem.


Postup je jednoduchý, stačí arašídy mixovat v mixéru po dobu 10 - 15 minut, dokud nepustí tuk a nevznikne tak máslo. Jen buďte opatrní, ať se Vám nepřehřeje mixér, proto ho sem tam na chvíli vypněte. Máslo se také bude dost rádo držet na stěnách, proto to chce i trochu trpělivosti.
Až budete mít máslo hotové, uložte ho do lednice. A já nakonec ještě do nevymytého mixéru nalila mléko, přidala lžičku kávy a míchala. Připravila jsem si tak arašídové hodně falešné frappé.


SHARE:

19 komentářů

  1. Vyzerá to naozaj božsky zajtra skúšam! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá moc pěkně a je to hodně lehké:)

    OdpovědětVymazat
  3. Já už si chci celkem dlouho zkusit sama vyrobit, ale nějak jsem se k tomu nedostala ještě :D
    Young, wild and free

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tohle je skvělý! Nečekala bych, že může být takhle lehké si arašídové máslo vyrobit. Určitě to zkusím! :)
    Diary of a Girly Things

    OdpovědětVymazat
  5. Nikdy mě nenapadlo si udělat vlastní :O je to skvělý nápad ..určitě to vyzkouším! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Hned jdu vyzkoušet! Moc děkuju za tip:)

    OdpovědětVymazat
  7. Vyzerá to naozaj super a chutne :)
    Pozývam ťa na moju giveaway :) http://aduliksun.blogspot.sk/2015/07/giveaway-za-36-000-pozreti-na-blogu.html :)

    OdpovědětVymazat
  8. Včera jsem ho taky zkusila a je lepší než kupované. Místo datlového sirupu jsem přidala trochu třtinového cukru a rýžový sirup.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda že jsi ho vyzkoušela a dala mi vědět :) Je opravdu jedno co si do něj kdo přidá :)

      Vymazat
  9. Můžu se zeptat co je to za nápoj ve skleničce? :)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to moc nemusím, ale nevypadá to špatně. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Nikdy jsem arašídové máslo nejedla, ale tohle vypadá báječně. Určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  12. Nikdy jsem arašídové máslo nejedla, ale tohle vypadá báječně. Určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig