Jak na bolestivou menstruaci | Vendula Jirmannová

středa, září 11, 2019

Jak na bolestivou menstruaci


Dokud jsem nezačala brát antikoncepci, má menstruace byla zcela bez problémů, bez bolestí a byla pravidelná. To co se dělo po jejím vysazení jsem psala již ve článku zde. Dnes tedy toto téma zcela vynechám a napíšu vám pár mých i vašich rad jak předcházet a řešit bolestivou menstruaci.

U mě se jedná o bolest začínající zhruba hodinu před příchodem menstruace a trvá následujících 24 hodin. Vypozorovala jsem, že měsíc co měsíc je bolest zcela jiná. Jsou dny, kdy mi je až na zvracení, mám zvýšenou horečku a bez Ibalginu bych se neobešla. Naopak jindy jsem relativně schopná fungovat a pracovat, jen pociťuji mírnou nevolnost.
Jelikož nejsem doktor a přes internet se těžko radí, ráda bych upozornila, že v případě dlouhodobě přetrvávajících bolestí byste měly navštívit svého gynekologa a s ním nadále řešit svůj problém. Já vám zde předám pouze pár tipů které vám mohou od bolestí ulevit v pohodlí domova.

Bylinky

Osobně mám vyzkoušené kapky Gynex, které jsou v lékárnách hůře sehnatelné, tudíž je doporučuji objednávat rovnou přes internet. Směs bylin obsažených v těchto kapkách může pomoci od hormonální disbalance a s ní spojenými problémy jako je například právě bolestivá menstruace, aknózní pleť nebo i problém s početím.
Dále doporučuji pít čaj z kontryhelu, maliníku, kopřivy, majoránky či jakýkoliv čaj určený na ženské problémy. Mně osobně dost pomáhá i máta, jelikož v období menstruace bývám hodně nafouklá.

Teplo

Co člověk asi sám intuitivně vycítí že by mu mohlo udělat dobře je právě teplo. Osobně si vždy ráda v těchto chvílích napustím teplou, ne-li horkou vanu, a vnímám jak se mi postupně ulevuje. Ač jsem zvyklá spát nahatá, tak se vždy na noc ráda obléknu a doma chodím zabalená v teplácích, mikině a s vysokými ponožkami.

Hormonální yoga

Během cvičení hormonální yogy masírujete, protahujete a zahříváte vnitřní orgány, díky tomu dochází k postupnému uvolňování bolestí. Mě navíc naučila dýchání do břicha, které provádím kdykoliv ucítím nějakou vyšší bolest či nevolnost. Hormonální yogu cvičím normálně doma podle videí které jsem našla na youtube. 

Změna stravy

Na menstruační bolesti by mělo pomáhat doplnění hořčíku. Dost z vás mi psalo že mimo bylinkové čaje vám pomáhá pít čaj zelený, omezit přísun kofeinu a jíst vysokoprocentní čokoládu.

Léky

Když dojde na nejhorší, sahám po Ibalginu. Na poslední návštěvě u své doktorky jsem dostala kapky na předpis, ale přiznám se, že jsem si je nevyzvedla. Já osobně po lécích sahám opravdu jen v krajním případě a vím, že by mi tento lék nakonec jen ležel doma. Z vašich zkušeností jste mi ale nejčastěji psaly Algifen, Diclofenac a Magnosolv.
SHARE:

1 komentář

  1. Dříve jsem s tím měla velké problémy, ale pravdou je, že antikoncepce mi hodně pomohla. Teď mě občas pobolívá břicho, ale nejsou to tak silné křeče, jako v minulosti :)

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig