Kurkumové latte | Vendula Jirmannová

pátek, července 19, 2019

Kurkumové latte


Už zhruba dva roky zpět jsem na Instagramu zahlédla kurkumové laté, ale moc velikou pozornost jsem mu nevěnovala. Nedávno na mě vyskočilo znovu a najednou jsem se pro něj nadchla. Dost pravděpodobně z toho důvodu, že jsem v Praze ochutnala nespočet nových nápojů, které jsem u nás na vesnici neměla šanci vyzkoušet, a zároveň jsem si v Indii zamilovala masalu a měla jsem dojem, že tohle bude také dost dobré.

Našla jsem si několik receptů, které jsem si upravila dle své chuti. Je jen na vás, zda-li použijete mléko kravské, sojové či mandlové. Ze zkušenosti mi více chutná ze sojového mléka, jen ztrácí tu krásnou sytě kurkumovou barvu. Stejně tak můžete sladit klasicky cukrem či medem. Já nejraději používám čekankový sirup, jelikož obsahuje minimum sacharidů a spoustu vlákniny.
Zároveň jsem si připravila dvě verze receptu. Nevím jak v jiným městech, ale u nás jsem ráda když vůbec seženu čerstvý zázvor, natož kurkumu.

Suroviny na 1 porci
  • verze 2
    • Mléko | 250 ml
    • Kurkuma čerstvá | Dvě lžičky 
    • Zázvor čerstvý | Lžička
    • Skořice | Celá
    • Pepř | Pět kuliček
    • Máslo | Lžička
    • Čekankový sirup | Dle chuti

Mléko v hrnci přivedeme k varu. Mezitím co se bude ohřívat kurkumu i zázvor nastrouháme a rozmělníme pepř. Společně se skořicí přidáme do mléka a alespoň pět až deset minut povaříme. Scedíme, přidáme máslo díky kterému latte zhoustne a bude krémové. Nakonec dle chuti dosladíme.

Suroviny na 1 porci
  • verze 1
    • Mléko | 250 ml
    • Kurkuma sušená mletá | Lžička 
    • Zázvor sušený mletý | Půl lžičky
    • Skořice mletá | Půl lžičky
    • Pepř mletý | Špetka
    • Máslo | Lžička
    • Čekankový sirup | Dle chuti

Mléko v hrnci přivedeme k varu. Nasypeme do něj kurkumu, zázvor, skořici a pepř. Pár minut povaříme. Nakonec jen přidáme máslo a dle chuti dosladíme.

Napište mi, jak vám kurkumové latte chutná, případně jestli na něj máte svůj osvědčený recept.
SHARE:

2 komentáře

Blogger Template Created by pipdig