Aktuální péče o pleť, aneb akné na ústupu | Vendula Jirmannová

pátek, února 01, 2019

Aktuální péče o pleť, aneb akné na ústupu

Článek vznikl ve spolupráci s Annabelle Minerals.

*Ťuk, ťuk,* klepu na stůl, než začínám psát první slova dnešního článku. Již ne mé akné konečně mizí a já asi i zjistila, co bylo největším problémem. Takže doufám, že za půl roku tu nebudu opět brečet a žadonit o rady, jak ty malé a dosti bolavé potvůrky z obličeje dostat pryč. Tak pojďme rovnou k péči nejen o samotnou pleť a pokožku, ale hlavně i o tělo.


Péče o pleť


Každé ráno začínám mytím pleti. Dříve jsem používala na čištění mýdla značky Almara Soap, o kterých jsem vám již dříve psala. Nyní to jsou mýdla značky Mylo, která jsem dostala od přítele k Vánocům. Aktuálně je to konkrétně mýdlo plné himalájské soli, rozmarýnu, eukalyptu, levandule a bergamotu. Klasicky si obličej navlhčím vodou, párkrát po něm mýdlem přejedu a dočistím za pomoci Foreo Fofo kartáčku. Opláchnu vodou a pokračuji v péči.


Dvakrát až třikrát týdně, dle stavu pleti, používám masku. Jistě ode mě znáte Tarika masku, která je plná jílu a bylinek. Nádherně ji vyčistí a přitom nevysušuje. Jelikož jsem už měla minimálně páté balení a docela leze do peněz, rozhodla jsem se vyzkoušet čistý zelený jíl od Saloosu. Ten jsem použila teprve dvakrát, tudíž nebudu dělat prozatím velké závěry, ale vzhledem ke složení masky Tarika usuzuji, že to bude velmi podobné, jen ne tak účinné. 
Po smytí masky či samotném čištění pleti nanáším krém. Stále používám Purifying od Bio Aroma. Co na něm miluji je především jeho vůně a schopnost hydratovat. Neucpává póry a v jeho složení nenaleznete vodu. Jediné minus vidím v tom, že se opravdu dlouho vstřebává a občas zanechává mastný film, který kapesníčkem jemně odstraňuji, abych mohla aplikovat makeup.


Ve dny kdy zůstávám doma už na pleť nic nedávám. Snažím se ji nechat tak jak je, aby mohla dýchat a regenerovat se. Pokud mám ale schůzku, jdu si sednout do kavárny nebo prostě musím z domu, sahám jak jinak než po makeupu od Annabelle Minerals. Doposud jsem používala krycí, ale vzhledem k tomu že mi došel a já doma měla již "jen" matující, sáhla jsem po něm. No světe div se, pleť mám opravdu dobrou, jelikož mi zakryje vše, co je potřeba. Jak jistě víte, tyto produkty obsahují jen 4 přírodní složky a jsou hypoalergenní, což je pro aknózní typ pleti ta nejlepší volba. Občas mám nutkání vyzkoušet i jiné produkty, ale ve finále si to vždy zakážu. Především když je má péče o pleť ve všech směrech přírodní, nechci si to pokazit nějakým chemickým makeupem z drogerie a navíc makeupy od Annabelle Minerals mi opravdu vyhovují, tudíž to je spíše jen nějaký materialistický chtíč.



Večerní odličování probíhá s pomocí oleje opět od Bio Aroma. Až mi dojde, pravděpodobně se opět vrátím k olejům od Annabelle Minerals. Není v tom asi žádný pádný důvod, u obou pociťuji v podstatě stejně dobře odvedenou práci, jen olejů od Annabelle mám doma více a chci je spotřebovat, aby se mi nezkazily. Po odlíčení sahám opět po mýdlu a Foreu a pleť dočistím od zbytků makeupu. Na takto vyčištěnou pleť nastříkám květinovou vodu opět značky Bio Aroma a nanáším stejný krém jako ráno.

Péče o tělo


Za mě o dost důležitější, než péče o pleť, je péče o tělo. Celý rok 2018 jsem pracovala na uzdravování svých střev a pleť byla stále jak na houpačce. Jednou krásná a jindy bych nejraději nevycházela. V tom jsem si ale uvědomila, jakoby to nebyl známý fakt, že játra jsou orgánem který čistí krev. A ačkoliv jedna věc je co střeva propustí, věc druhá je co zvládnout játra "filtrovat". Sáhla jsem tedy nejprve po kapkách, následně po tabletkách ostropestřce, omezila alkohol a našla si potraviny, které mají dobrý a naopak špatný vliv na játra a dala se do očisty. Zhruba po měsíci se má pleť rapidně zlepšila. Bála jsem se první menstruace, ale víc než jeden pupínek se neobjevil.


Dost jsem si při této malé úpravě uvědomila, že mému tělu ani trochu nepomáhaly zásahy do těla při tetování čímž jich ani trochu nelituji a také narkóza a operace kolene mi neprospěly. 
A o čem všichni mluví, a já se tomu také nevyhnu, je psychika. Hodně si myslím že mi pomohl přítel, který dokáže jak při ping pongu míček odpálit veškeré mé blížící se stresy při pomyšlení na jisté situace. Jsem velmi domýšlivý a občas až hodně přemýšlivý člověk, čímž si také vůbec nepomáhám. Věděli jste, že stres má opravdu velmi negativní vliv na vaše střeva, jejich propustnost a následně zdravotní stav vás samotných? 
SHARE:

4 komentáře

  1. Úžasné,ze jsi prisla na to, co ti konecne vyhovuje �� drzim pěsti,at se tě štěstí drží, jsi bojovnice �� mam stejny problem, ted uz spise bojují s jizvickami. Nejvice mi pomohla návštěva dermatolozky (mikrodermabraze a IQ plasma-zastaví zanetlive procesy), poté změna kosmetiky (používám Tiande,doporučuji) a mimo jine i úplná absence alkoholu,ačkoli jsem si dala sporadicky i tak to asi melo vliv na plet:)

    OdpovědětVymazat
  2. Gratulujem, že sa ti podaril pokrok v boji s akné :) Ja som mala problémy s črevami, stresom plus narkóza bola pre moju pleť snáď najhoršia, takže sa úplne stotožňujem s názorom, že starostlivosť o pleť musí začínať zvnútra tela :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  3. Akné je neustál boj, také jsem s jím v pubertě prošla a dlouhá léta se ho zbavovala a nakonec pryč šlo pouze s pomocí kosmetičky :-) Teď v těhotenstní se mi opět vrátilo, ale už vím, že na něj funguje zinková mast a krém proti opruzeninám. Možná divná kombinace, ale osvědčená :-)

    The world of makeup

    OdpovědětVymazat
  4. Mydlám by som sa v starostlivosti o pleť vyhla. Majú veľmi vysoké ph, nech už je to mydlo akokoľvek prírodné, ničí dobrú bakteriálnu flúru na pleti a pleť sa môže stať citlivejšia. Hlavne pri čistení je ph dôležité. z dlhodobého hľadiska to určite nie je dobré.

    Prajem všetko dobré :)

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig