Bydlíme // Obývací pokoj | Vendula Jirmannová

neděle, února 17, 2019

Bydlíme // Obývací pokoj


Na konci prosince jsme se stěhovali a až teď by se dalo říct, že už jsme tak nějak zabydlení. Ačkoliv stále není vše hotovo. V pondělí nám má dorazit nová kuchyňská linka včetně spotřebičů, tudíž nás čeká další montování a další bordel. A co že se tak dlouho dělo? Jak si jistě všimnete, obývák nám dělí přepážka, která tu je od majitelů bytu a přejí si jí zachovat. Vzhledem k faktu, že náš byt by se dal považovat za prvorepublikový a prakticky vše je zde původní, museli jsme s ní trochu pracovat. Z jedné strany, směrem od oken, byla již nahozena na bílo, nicméně z té druhé, pro nás dominantní strany, byla obložena dřevem. Mně až tak nevadilo, nicméně přítel se rozhodl s tím něco udělat. Sice se mu to povedlo až při druhém pokusu, ale už máme  téměř konečně hotovo.

Zde můžete vidět prvotní vzhled.

Obývák by se dal považovat za hotový, nicméně stále nám, jak jde vidět z fotek, chybí lišty a hlavně stropní světlo. Aktuálně nám ze stropu visí jen čokoládka s přimontovanou žárovkou. Nic dvakrát estetického, ale vzhledem k tomu, že chceme roztahat kabely po celém stropě a nechat dolů viset jen led žárovky s viditelným vláknem, trvá nám to trochu déle. Především proto, že obchod, kde jsme plánovali kabely s objímkami kupovat je má stále nedostupné. Pro představu, jedna žárovka půjde do pracovního koutu, druhá nad konferenční stolky a třetí někam směrem ke křeslu.


Sehnat komodu nebyl až takový problém. Našli jsme ji na SBazaru za 5000 Kč. Na ní sedí gramofon, přítelův analog, svíčka a má nová monstera Agátka. A co jistě nelze přehlédnout jsou zarámované plakáty, které máme prakticky po celém bytě. Na Jiroutce máme plakát s The Beatles, který byl přiložen k jejich LP White Album.


Vedle komody směrem doleva je místnost mírně členěná, díky čemuž zde vzniká prostor, kam naprosto přesně zapadá knihovna. Plakát vedle je nový. Jedná se o malbu Gerharda Richtera, který koupil přítel v NG a shodou okolností já na této výstavě kdysi byla. Dveře vedle vedou do ložnice, ale o té někdy jindy.


Pokud se stále budeme otáčet směrem doleva, narazíme na další dveře vedoucí do chodby. Jistě vás bude zajímat odkud je nábytek. Tudíž žluté křeslo s taburetem jsem objednávala z Bonami a jsou od značky Leitmotiv. Gauč a konferenční stolky jsou z Jysku a bílá stojací lampa z Tchiba. Vzorované polštářky na gauči ušila česká návrhářka Diana Turinová pod její značkou Lusito. Schůdky na další fotce prodává, jak jistě známo, Ikea.


Rozhodla jsem se obývák nechat tak jak je a ukázat vám i nedokonalosti, jako jsou například kabely a nějaký neschovatelný bordel.

O přepážku je aktuálně opřený obraz od Klimta a to ten nejznámější Polibek. A nyní se už přesuneme za ní, tedy do naší pracovny.



Na můj prvotně pracovní stůl z Jysku jsem aktuálně postavila květiny a ráda bych ho využívala k šití. Uvidíme, jak se tato myšlenka bude v budoucnu realizovat. Vedle něj máme postavené foťáky na stativech a světla, která mě nebaví neustále skládat. Proto je máme takto vystavená.


Jak jsem se zmiňovala na instagramu, konečně jsme pořídili pracovní stůl, ke kterému se s přítelem vejdeme oba. Jediné co nám neustále chybí je druhá židle. Naštěstí se až tak často nestává, že bychom se tam sešli oba. Když se to už ale stane, bereme si kuchyňské židle. Stůl jsme si seskládali v Ikee, odkud je i židle a lampička.


Vedle stolu a pod ním je klasický bordel a plno kabelů. Mám tam podložku na cvičení, obaly na foťáky, krabice plné produktů na focení a uměleckých věcí, a o topení je věčně opřený sušák, který se u nás používá denně, proto ho nikam neuklízím.


Z okna máme výhled do přírody.



A toto jsou fotky, které nám poslal majitel bytu. Byla jsem z toho krapet nesvá, ale když jsem na prohlídce viděla parkety a představila si ho bez tehdejšího nábytku, hned jsem se zamilovala.
SHARE:

12 komentářů

  1. Neskutečná změna, strašně supr vkus ��

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to krásně a zabydleně, na rozdíl třeba od našeho bytu, kde jsme s přítelem už tři čtvrtě roku. Já dokážu kytky akorát tak zabít, navíc je tu na ně málo světla, a obrazy taky nemáme, což oboje asi dost ubírá na útulnosti.
    Na první pohled mě dostala ta komoda, znám ji od prarodičů a nikdy by mě nenapadlo, jak dobře může vypadat v moderním prostředí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme! Je pravda, že přesně tyto věci tvoří onu útulnost. Já dokázala zabít i kaktusy, ale těmto se zatím (klepu) daří.

      Vymazat
  3. Tak to pořádně prokouklo ! Nádhera, takhle si taky představujeme byteček :) JUST SIMPLE

    OdpovědětVymazat
  4. Wau, tak tomu hovorím poriadna prerábka. Vyzerá to teraz naozaj famózne. V tomto novom prostredí vyzeráš absolútne prirodzene. Skvelá práca :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Úžasný styl! Díky za inspiraci. :-P

    Lucie | www.dvazelenaci.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Nejlepší proměna bytu, kterou jsem v poslední době viděla! Opravdu klobouk dolů:) Vůbec bych se nedivila, kdyby k vám teď přišla nějaká redaktorka z magazínu o bydlední protože podle mě by to určitě stálo za to:)

    NATYRALLY

    OdpovědětVymazat
  7. Miluju tyhle proměny interiéru :) Ať se vám krásně bydlí!

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig