Skin care routine | Vendula Jirmannová

sobota, července 28, 2018

Skin care routine

Článek vznikl ve spolupráci s Annabelle Minerals.

Za dobu boje s mojí aknózní a problematickou pletí jsem si vyzkoušela nespočet druhů a značek nejen pečující, ale i dekorativní kosmetiky. Počínaje drogeristickou, lékárenskou přes parfumerku až k lékům na předpis. Na chvíli jsem se vždy k něčemu vrátila a aktuálně skončila u přírody. Ne stoprocentně, ale troufám si říct, že z takových 80 - 90 % ano. Každý člověk vám bude tvrdit něco jiného. A vůbec nejlépe se radí těm, co nikdy problémy s pletí neměli. "Vyzkoušej obyčejnou Niveu." "Hele, nedávno jsem zkoušela super krém!" A tak dále a tak dále. Na někoho možná moje skin care obsahuje produktů spousty, na někoho málo. Nicméně vzhledem k mým zkušenostem a letitým bojům jsem schopná vypozorovat, co má pleť zrovna potřebuje, a to jí také dodávám.

Tarika

Na uzdravení pleti, a obecně i těla, mi nejvíce pomohla biorezonance. Nedávno mi změnili terapeuta, který mi doporučil masku na aknózní pleť nesoucí název Tarika. Běžně jsem zvyklá rady o kosmetice filtrovat, ale tohle mi uvízlo v hlavě a já pro ni tedy hned utíkala. Maska by měla obsahovat jíl a dalších deset bylin. Již po prvním použití jsem viděla rozdíly. Pleť byla zklidněná a méně červená. Používám ji každé ráno a večer, a musím s čistou hlavou uznat, že z velké části může za aktuální stav mé pleti.

Český krém

V moment kdy jsem upustila od veškeré "nečisté" kosmetiky jsem měla problém s podkladovým krémem. Jednoho dne jsem tedy naběhla do Havlíkovy Apotéky a rozhodla se sáhnout po kterémkoliv krému, který nebude obsahovat oleje. Pod makeup potřebuji něco, co se rychle vsákne, a nezanechá mastný film. Otestovala jsem všechny nabízené krémy, a přesně to, co jsem požadovala, splňoval Český krém. Krásně voní (mně evokuje lipo cukříky), rychle se vsákne a tvoří mi tak skvělý podklad pod makeup. Obsahuje meduňku, která má uklidňující účinky. Mimo jiné obsahuje i mateří kašičku, mák  a rakytník.

Jarischova voda

Prvním vetřelcem mezi vší přírodní kosmetikou je právě Jarischova voda. Byla mi doporučena kosmetičkou po greenpeelingu. Měla by mít dezinfekční účinky a díky obsahu glycerinu pleť nevysušovat. Každý večer ji používám k odstranění makeupu. V mé skin care je především kvůli tomu, že mám ještě půl lahve a nechci ji prostě jen tak vylít do odpadu. Nicméně v budoucnu bude jistě nahrazena něčím přírodním.

Black as my soul | Konopí

Asi tři měsíce zpět, hádám, jsem od Almara soap obdržela na vyzkoušení tři mýdla. Jedno putovalo mamce a dvě jsem si nechala. Každý večer, když stáhnu z pleti makeup, se přesouvám do vany, kde má rutina pokračuje. Nejprve na pleť nanesu mýdlo Black as my soul a s pomocí Forea ji dočistím. Obsahuje aktivní uhlí, proto ta černá barva, následně v něm najdete kokosový, olivový, slunečnicový, hroznový olej a essenciální olej z rozmarýnu. Ve dnech, kdy mám pleť sušší, sahám po mýdlu Konopí, které sice nebojuje proti akné v takové míře, ale pleť rozhodně tolik nevysušuje. Místo aktivního uhlí v něm naleznete zelený jíl, který má hydratační účinky a podporuje hojivé vlastnosti konopí.

Stay essential

V moment kdy lezu z vany ven, celé tělo otírám do ručníku, vyjma mého obličeje. Přesouvám se k umyvadlu, kde beru do ruky olej od Annabelle Minerals, Stay essential. Kapka na čelo, kapka na bradu a ještě do vlhkého obličeje olej vmasíruji. Obecně oleje by se neměly nanášet na suchou pleť, jelikož v ten moment ztrácí hydratační schopnosti. Naopak skvěle pojí vodu, proto s olejem vždy na vlhkou pleť! Tento obsahuje konkrétně arganový olej, olej z hroznových pecek, jojobový a několik dalších. Směs těchto olejů zpomaluje stárnutí pokožky, pomáhá pleť napínat a vyživovat, vrací jí pružnost a lesk. To jsou přesně ty vlastnosti, které po bojování s akné potřebuji. Respektive, má pleť je potřebuje.

Takto vypadá má ideální denní rutina, nicméně jsou i dny, kdy si dopřeju něco navíc. Stejně tak jsou i dny, kdy má pleť křičí, že potřebuje něco víc. V ten moment sahám po těchto třech věcech.

Královská snídaně pro pleť

Jednou týdně dopřeju své pleti hydrataci za pomocí této masky od Havlíkovy Apotéky. Ačkoliv se jmenuje "snídaně," používám ji kdykoliv v průběhu dne. Zhruba na deset - patnáct minut ji nanesu na pleť a následně smývám. Slibuje 72 hodin hydratace, což já vám sice nezaručím, ale pleti dodá jakousi šťávu a hezky ji vyživí. Obsahuje dnes velmi populární avokádový olej, essenciální oleje ze šalvěje muškátové a grepové silice, mateří kašičku, rakytníkový extrakt a spousty dalšího. Maska je určená pro všechny typy pleti a jistě si ji zamilujete i vy.

Bambucké máslo

Teď očekávám nával negativních reakcí. Toto bambucké máslo značky Topvet mám doma už pěkných pár let a určitě je dávno po datu spotřebě. Nicméně ta vůně, konzistence a jeho účinky jsou stále stejné, takže já ho na prasáka a s úsměvem na tváři používám nadále. Toto máslo jednou týdně nanesu na pleť místo oleje. Krásně hydratuje, vyživí, ale já osobně upřednostňuji olej, jelikož mám dojem, že mi mírně ucpává póry a na pleť si jen tak sedne a nevsřebá se na tolik, jak bych si představovala.

Differine

Poslední vetřelec v mé péči je tento chemický (jak já ráda říkám) hnus. Dostala jsem ho na předpis od kožní a mám ho už spíše jen proto, že ho nechci vyhodit. Používám ho maximálně jednou - dvakrát v měsíci, kdy má moje pleť své dny.
SHARE:

2 komentáře

  1. Jéé, víc takových článků Vendy :-) velmi mě zaujala ta Tarika!

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  2. Někdo kdo má takové problémy s pletí určitě článek ocení, já musím říct, že ačkoliv zažívám hormonální bouři v podobě kojení, mám pleť jako dětskou prdelku :D

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig