Jak vybrat správný odstín makeupu | Vendula Jirmannová

pondělí, července 02, 2018

Jak vybrat správný odstín makeupu

Článek vznikl ve spolupráci s Annabelle Minerals.

Vzpomínám si na dobu, kdy jsem chodila do drogerie a na ruce zkoušela odstíny makeupů. Vybírala jsem si většinou z pěti nabízených odstínů a v 99% případů sáhla po tom nejsvětlejším. A ačkoliv bledule opravdu jsem, nikdy mi makeup nesedl. Buď byl moc růžový, nebo moc žlutý. Sakryš, jak se v tom má člověk vyznat a co teda vlastně dělá špatně? Jelikož nebylo na výběr, doháněla jsem vše korektorem a pudry. A to by byl příběh o tom, jak jsem celou pubertu chodila se směšně vypadající maskou na obličeji, z pod které stejně vylézaly pupínky.

Jsem ráda, že má nevědomost ustoupila, a zároveň se i rozšířily nabídky produktů ve všemožných odstínech, a tím pádem se už i v drogeriích setkáme s makeupy jak v růžových, tak ve žlutých podtónech. Ale co ještě více ocením je nabídka odstínů od Annabelle Minerals. Pokud jste četly první článek, což doufám že ano, jistě si vzpomenete na mé složité počty nad nabízenými odstíny. Teplé, studené, natural, beige, golden a sunny. Tři druhy. Matující, krycí a rozjasňující. 66 různých makeupů. To je číslo, za které bych v mých pubertálních letech jistě skákala do nebes a jinak řečeno, možná i zabíjela.


To vše je sice hezké, ale ono jak se říká, méně je někdy více, protože jak se v tom má člověk vyznat? Zkusím vám sepsat pár poznatků, rad a typů, které by vám s výběrem mohly poradit.

  1. Pokud máte bezchybnou pleť a od makeupu očekáváte především sjednocení pleti, jistě vám bude vyhovovat rozjasňující makeup. Vaše pleť po něm bude krásně zářit a bude mít šťávu.
  2. Jestli má vaše pleť tendenci se lesknout a mastit, sáhněte po matujícím makeupu, který, jak již je z názvu patrné, má za úkol pleť udržet matnou. Po něm sahám i já, jelikož aktuálně nepotřebuji extra vysoké krytí. Ale zároveň nemá problém zakrýt menší nedokonalosti.
  3. Dříve, když má pleť stávkovala, používala jsem makeup krycí, který má vyšší obsah oxidu titaničitého. Ten má za úkol právě ono vyšší krytí. Navíc se dá i skvěle vrstvit. 

Aktuálně tedy víme, že jsme se z 66 makeupů omezily na 22. To je sice o dost hezčí číslo, ale pojďme si výběr zúžit ještě více, ať jsme o krok blíže k přirozeně vypadajícímu makeupu. Odpovězte si na následující čtyři otázky. Jen u jedné z nich by měla být vaše odpověď: "Ano." Pokud se tak nestane, opakujte si otázky do doby, než se tak nestane.
  1. Na své pleti vidím lehce růžové podtóny. Natural
  2. Má pleť má rozhodně růžové podtóny. Beige 
  3. Moje pleť tíhne ke zlatým až olivovým podtónům. Golden
  4. Podtón mé pleti je spíše žlutý až citrónový. Sunny
Nejtěžší výběr máme za sebou. Teď jsme omezeni mezi čtyřmi až šesti makeupy. To už není tak složité. 
  1.  Jestli je vaše pleť velmi světlá, porcelánová a v podstatě splývá se zdí, sáhněte po Cream či Fairest.
  2. Pokud jste stále bledá, ale máte kamarádky světlejší než jste vy sama, vybírejte mezi Fair a Light.
  3. V případě, že máte tmavší odstín kůže, případně jste opálená, zvolte Medium nebo Dark.
Fotka bez filtru

Nyní už máme tedy makeup vybraný. Nicméně pokud si stále nejste jistá, můžete si objednat vzorečky makeupů. Ty mám doma i já, a musím říct, že jsem díky nim našla ještě vhodnější odstín, než který jsem doposud používala. Můžete buď objednávat jednotlivé odstíny a nebo rovnou celý set, který neobsahuje odstíny Medium a Dark. Případně nejpopulárnějším odstínem je Golden Fair, který je spíše světlý a teplý. Hodí se na léto a já sama ho právě používám. :)
V případě že nechcete objednávat celý set, doporučuje se vybrat Golden Fair, Golden Fairest a Natural Fair. Pokud bude Golden málo žlutý, sáhněte po Sunny. Jestli je Natural málo růžový, zvolte Beige. No a podle Fair či Fairest je už jednoduché zvolit jas.
Co vy a minerální makeupy? Používáte, nebo se na jejich nákup teprve chystáte?
SHARE:

1 komentář

  1. Ahoj Vendy,
    krásný článek , jen tak dál. Mám otázku - jdu od září na sš a už strašně dlouho chci motivovat lidi pomocí blogu yt. Jedno video jsem už natočila ( před 2 lety ) ale ta vlna posměšků byla neuvěřitelná. Mám se do toho ,, vrátit"? Strašně mě to baví :) .

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig