Malá materialistická motivace k běhu | Vendula Jirmannová

čtvrtek, března 09, 2017

Malá materialistická motivace k běhu

Zdroj: google.com

Každý se k čemukoliv motivuje jiným způsobem. Je jedno ať už se jedná o sport, učení či uklízení. Před dosažením každého našeho cíle je cesta, která nikdy není rovná, tím myšleno jednoduchá. Je tu spoustu zatáček, křižovatek, spousty kamenů. Prostě taková klasická česká silnice, po které se každý den dostáváme do školy, práce a nebo obchodu. Pro dnešek jsem si vybrala téma běh a možná se to dá vzít i z širšího hlediska jakožto sport.
Na základní škole jsem při hodinách tělocviku nesnášela běh. Celkově se mi příčí škola a náš zavedený systém soutěžení. To není ta správná volba, jak dosáhnout našich cílů. Proč bych měla neustále v něčem soutěžit a zjišťovat, že nejsem stejně tak dobrá a rozhodně ne lepší jak někdo jiný? Vždyť to bych nemohla dělat nic. Nemohla bych sledovat olympijské hry v televizi jen proto, že někdo zaběhne danou trasu rychleji jak já. Měli bychom se naopak naučit podporovat se navzájem. Motivace je neskutečně důležitá věc v našem životě. A dnes bych vám ráda ukázala alespoň jeden typ, jak se namotivovat například do cvičení.
Myslím, že lepit si na zeď vysněnou postavu je jedna z možností. Já to zásadně nedělám, jelikož se pak postavím před zrcadlo a vidím, že má postava taková nikdy nebude. Mohla by být, ale nemám k tomu silnou vůli. Proč bych si lepila na zeď postavu fitness ženský, která tráví v posilovně čas 24/7, jí jen zdravě a čokoláda je pro ní sprosté slovo? Já si ráda jednou za čas tu čokoládu dám, stejně tak jako si ráda večer naleji červené víno. Chci si život užívat, myslet pozitivně a ne jen se dřít a trápit se, že si nemůžu dát tu krásně vypadající čokoládovou zmrzlinu.
Co je skvělá motivace pro sport a běh je oblečení. Možná se to může zdát jako blbost a nebo naopak jako klišé, ale je tomu tak. Když jsem se pár let zpět rozhodla jít běhat, neměla jsem v čem. Natáhla jsem na sebe starou mikinu, tepláky a tenisky do města. Cítila jsem se děsně. Oblečení mi buď padalo nebo vylézalo nahoru. O botách ani nemluvě. Když jsem byla zpocená až na místech, kde jsem si myslela, že to ani není možné a telefon mi ukazoval zaběhnutý sotva půl kilometr, chtěla jsem to vzdát. Taky jsem to vlastně vzdala, ale ne na dlouho. Postupem času jsem si začala pořizovat funkční oblečení, kvalitní obuv a chodila běhat častěji.
Dnes jsem na tom tak, že si vždy dopředu řeknu "zítra chci jít běhat," a i když se mě po škole nechce, dám si kávu a hodinu na to vyrážím. Navléknu se do oblečení, které kolikrát hezky formuje postavu a to se pak běhá jedna báseň.
Po delším příběhu a motivaci se pojďme podívat na inspiraci oblečení a doplňků na běhání. Já sama nerada nosím barvy, ale na sport bych byla nejradši jak chameleon.

1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8.

Mým snem co se týká obuvi jsou adidas pure boost x. Bohužel u nás běhám buď lesem, nebo se škrabu po nezpevněném kopci, tedy po blátě, písku a kamenech na asfaltovou cestu a mé boty jsou nedopratelné. Adidasky tedy zatím nechávám na takový budoucí sen a zatím běhám v tom, co mám. Co ale určitě budu kupovat jsou bezdrátová sluchátka na běh. Provlíkání drátu skrze oblečení při běhu není ta nejlepší volba a já jen čekám na den, kdy se s nimi přiškrtím.

1. | 2. | 3. | 4. | 5.

Letos to je poprvé, co jsem začala běhat už takto brzy. Vždy jsem klasicky vybíhala až v dubnu nebo květnu. Proto jsem potřebovala bundu, nicméně jedinou co jsem našla je od značky Reebok asi z dvanácti let. Vejdu se do ní, ale není to ono. Zaujala mě například tato od značky Nike. Nemám žádné barevné kalhoty a naprosto mě dostaly tyto grafitové od Rebooku.

1. | 2. | 3. | 4. | 5.

Sportovní podprsenky jsou asi jediný kus oblečení, za který strašně nerada utrácím. Většina z nich mi nesedne a když už ano, tak jsou pekelně drahé. Nicméně neskutečně jsem si zamilovala tuto černobílou. Na běhání v chladnějším období potřebuji triko na tělo, abych na něj mohla vrstvit další kousky jako je mikina a bunda. V létě ale miluji volná tílka, pod která jen vezmu hezky vypadající podprsenku. Jedno z takových tílek je například toto adidas.
SHARE:

7 komentářů

  1. Nosí na běhání ty nejvíc ošuňtělé věci na světě a je mi v tom nejlépe, přijde mi to moc předražené na venkovní pohyb :))
    Ejnets in Lisboa
    Zajímá tě cestování? Přidej se do naší skupiny pro Czech Travel Bloggers TADY :)

    OdpovědětVymazat
  2. Běhat rozhpodně chci začít dokonce jsem na to už objevila i v botníku boty bohužel mě zatím odrazuje počasí :D a sportovní oblečení ráda nakupuju v Lidlu nebo na vinted :D drahé značky nepotřebuju ;)

    www.double-claire.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Už som sa pokúšala motivovať k behu rôzne, ale nikdy mi to nevydržalo. Športové oblečenie je síce krásne, ale nie som žiadny športový nadšenec, takže okolo neho vždy len prejdem. No kto vie, možno sa niekedy pre šport nadchnem.

    OdpovědětVymazat
  4. Už několikrát jsem se pokoušela začít cvičit, ale neměla jsem silnou vůli. Vydržela jsem vždy jen týden. Loni se mi to podařilo měsíc a docvičila jsem dokonce i celou 30 days shred od Jillian, ale neviděla jsem na sobě žádné výsledky. Odradilo mě to a vykašlala jsem se na to. Koukla jsem se na sebe do zrcadla a zjistila, že mé tělo potřebuje spíše zpevnit a shodit jen na břiše. Začala jsem se tedy zajímat o životní styl a zjistila, že nejdůležitější je pít :) Od příštího měsíce chci najet na "picí režim", protože je o mně všeobecně známo, že jsem schopná vypít jen sklenici denně. No a cvičící oblečení mám na wishlistu samozřejmě taky :)

    http://elle-cullen.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Já běh miluju! Nepotřebuji se k němu motivovat oblečením, ale máš pravdu v tom, že oblečení určené pro sport je praktické.
    S barevností to máme stejně. Momentálně (no dobře, už je to nějaký patek) mám šedé boty s růžovými prvky. Rozhodla jsem se, že další boty budou růžové celé! K tomu mám dvě růžová trička. Na běh. Normálně bych na sebe růžovou nedala. :D

    Potřebuji nové plavky, to je teď můj problém. A ne proto, aby mě k plavání motivovaly, ale spíš aby mě od něho staré neodpuzovaly. :D Gumička v kalhotkách přestala,,gumičkovat", tak to teď mám poněkud zajímavé.

    OdpovědětVymazat
  6. Musím říct, že hezké oblečení mi neskutečně pomáhá. Když se v oblečení cítím dobře a hezky, lépe se mi cvičí. Běhám ráda, ale jen někdy. Osobně chodím radši do posilovny, baví mě to víc. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já bych chtěla strašně moc už konečně rok a půl po porodu začít běhat. Ale tím, že jsem malého dokojila mi nastal takový problém. Vždycky jsem měla hezká prsa a tyhle sportovní podprsenky mi krásně seděly, ale teď? Připadám si jak babička, tvar žádný, úplně povýslé. No uvažuji o tomto. Doufám, že mě za to nikdo neodsoudí :(

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig