Blogging essentials | Vendula Jirmannová

čtvrtek, ledna 12, 2017

Blogging essentials


Poměrně často tázané otázky, které se mi objevuje ve zprávách jsou na téma blogu. Jak si blog založit, o čem psát, co k tomu potřebujete a tak dále.  Myslím si, že internet je těchto návodů plný. Třeba jednou o tom něco napíšu, ale zatím to neplánuji. Dnes se ale podíváme na to, co k blogování potřebuji. Tyto články mě opravdu baví a inspirují.
Není mým záměrem vám zde ukázat, co všechno jsem si pořídila a vytahovat se. Jak jsem již zmínila, tyto články mě všeobecně baví a myslím si, že mohou předat i dostatek tipů a rad.


NOTEBOOK

Pokud se rozhodnete blogovat, jistě by vám neměl chybět počítač či notebook. Notebook je logicky praktičtější v tom, že se s ním dá cestovat. Já mám konkrétně starší verzi macbooku pro. Ocenila bych jistě air, který váží minimálně o 90% méně, nicméně bych na něm neutáhla všechny programy. Těmi nejpoužívanějšími pro moji tvorbu na internetu je jistě iMovie pro stříh videí a Adobe Photoshop na úpravu fotografií a drobnější grafiku. Do budoucna bych ráda měla stolní mac a malý MacBook na cestování. Ale těch snů a představ je tolik, že bych je snad radši ani neměla zmiňovat.


FOTOAPARÁT

Pokud nechcete krást fotky z internetu či publikovat nekvalitní fotografie z telefonu nebo malých kompaktů, měli byste zainvestovat do kvalitního fotoaparátu. Já osobně používám Nikon D3200, který vlastním již zhruba pět let. Kdybych tehdá věděla, že s ním budu i natáčet, sáhla bych po nějakém s výklopným displejem. Co se týká objektivů, nejraději využívám Nikkor 50mm f/1.8 a Tamron 17-50mm f/2.8, který využívám především na focení v exteriéru.


MOBILNÍ TELEFON

Pro správu sociálních sítí mimo domov potřebuji telefon. Mohu z něj jednoduše odpovídat na vaše zprávy či komentáře nebo publikovat fotky na instagram a facebook. Momentálně mám iPhone 7, který jsem si vyměnila za svůj starší iPhone 6, který mi pomalu dosluhoval. I když za to jsem si mohla sama. Telefon jsem vyměnila ve firmě Mobil Pohotovost, která je expert na výměnu telefonu. Stručně řečeno, vezmete svůj starý telefon, ze široké nabídky si vyberete nový, podepíšete pár papíru musíte být plnoletí ohledně výměny a doplatíte pouze částku, která činí rozdíl mezi cenami telefonu. Mobil pohotovost nabízí bezkonkureční výkupní ceny, což je opravdu skvělé a z mého okolí už pár lidí tuto výměnu provedlo a jsou spokojeni, stejně jako já. Pokud by vás zajímalo více a měli byste o tuto službu taktéž zájem, můžete se podívat na mé video, kde o tom povídám více. (4:52)


SLUCHÁTKA

Jak jsem se již několikrát zmiňovala, hodně času trávím na cestách. Proto si čas krátím střihem videí. Nerada bych lidi ve vlaku či v autobuse rušila svým hlasem vycházejícím z notebooku, proto se neobejdu bez sluchátek. Konkrétně tyto dřevěné jsou od značky Meze.


EXTERNÍ DISK

Protože mám hodně fotografií, které nechci mazat, potřebuji externí disk. Tento, který má 500gb vlastním asi pět let a stále na něm mám dostatek místa. Je to zároveň i praktická věc pro zálohování všech dat.


DIÁŘ

Protože se mi k blogování pojí spoustu povinností a zároveň jsem student, neobejdu se ani bez diáře. Plánování je pro mě velmi důležitá věc, bez které nemohu fungovat. Kolikrát jsem se pokoušela využívat kalendář v telefonu, ale nikdy mi to nevyhovovalo. Co si nezapíšu tužkou, jako by nebylo.


BRÝLE

Sice nejsem zcela slepá a bez brýlí ještě vydržím, ale po dlouhém koukání do počítače mě opravdu namáhané oči bolí. Nechci si nic kapat do očí a tak mi vždy pomohou brýle. Oči s nimi tolik nenamáhám a mohu jim na chvíli ulevit.

Zajímalo by mě, co pro blogování potřebujete vy, v čem se naleznete a co naopak vůbec nevyužíváte? :)
SHARE:

10 komentářů

  1. Moc hezký článek, já osobně se neobejdu bez dobrého PC a mobilu, wifi připojení......a diáře :).

    LenaČerge

    OdpovědětVymazat
  2. Bohužel kvalitní foťák bývá trochu dražší investice, ale určitě se vyplatí, tak v budoucnu taky plánuju nějaky kvalitnější pořídit :)

    OdpovědětVymazat
  3. nedávno som si zakúpila kvalitnejší foťák, lebo naozaj tie fotky sú asi 80% článku, aspoň podľa mňa :)
    pozývam ťa na moju Giveaway na blogu :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
  4. Vendy nemáš problém s tou pevnou padesátkou, když fotíš doma? Já mám pevnou 45 od Olympusu a už tak mám problém, že musím být moc daleko :) ale je fajn na focdní outfitů zas :)) jinak super článek ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, nemám s tím vůbec problém. Jsem na ni zvyklá, takže vím co od ní očekávat. Naopak se vždy vyděsím, když fotím na Tamron a jsem u toho předmětu blízko a přitom obraz je pořád z dálky. :D

      Vymazat
  5. Tak zase mě to donutilo pozastavit se nad počítačem (ten můj stávkuje i při nejbanálnějších činnostech) a objektivy. Všechno fotím pevnou padesátkou, protože ten základní objektiv mi přijde nepoužitelný, a právě bych si přála nějaký se zoomem, ale vůbec se v nich neorientuju. Podle čeho ses rozhodla pro zrovna tenhle 17-50mm f/2.8? :)

    OdpovědětVymazat
  6. Externí disk nepoužívám, pracuji s notbookem (Acerem). Co se techniky týká prozatím mám obyčejný digitální fotoaparát, ale čím déle bloguji, tím víc mám nutkání ke kvalitnějším fotografiím, rozhodně to zvyšuje level. A mám v plánu v co nejbližší době zainvestovat.
    Jinak máš pěkný sluchátka.
    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  7. Mám veľmi rada tvoje fotky a tip na objektív určite v budúcnosti využijem :).

    OdpovědětVymazat
  8. Skvělé. Tvúj blog je mou inspirací,

    OdpovědětVymazat
  9. No, já mám Air, je lehký, ale programy teda někdy nezvládá. Takže také sním o stolním Macu, ale chci cestovat atd. a nevím, kde bych ho uchovávala, chudáka. K mýmu canonu 100D (taé bez výklopného :/ ) bych si měla pořídit nějaký jiný objektiv než 50mm a seťák (který skoro nepoužívám) ale bůh ví, kdy se něco takového stane, hh.

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig