Jak by Paříž stačila | Vendula Jirmannová

středa, července 12, 2017

Jak by Paříž stačila


Město zamilovaných, město makronek, croissantů, baget, dobrého vína, teroristických útoků a pruhovaných triček. Prvních pár věcí, co mě napadlo, když si Paříž nebo celkově Francii představím. Měla jsem tu možnost se tu ocitnout již po třetí, ale bohužel i pro teď stejné zklamání.
Stále se nad tím zamýšlím a hledám ten důvod proč. Proč se mi to město tak nelíbí, ačkoliv jeho památky jsou naprosto fascinující, stejně tak jako výborné jídlo a káva na každém kroku. Je to těmi lidmi? Může za to strach? Nebo jen prostě Praha je Praha? Praha nejvíce milovaná?
V Paříži jsem byla poprvé asi ve svých dvanácti letech a podruhé ve čtrnácti. Školní zájezd, průvodce a malé holky, které nezajímají památky, protože to je přeci trapné. Hlavní je si vyfotit Eiffelovku na instagram a získat co nejvíce lajků. Letos jsem jela s tím, že opět po roce uvidím ségru a jejího přítele a také že konečně uvidím památky, o kterých jsem se učila celou střední školu. Eiffelovka, realismus, Eiffel,.. Ok, na víc si teď asi nevzpomenu. Přeskočíme dále.
Pokud jste tam ještě nebyli, nechci vás nijak odrazovat. Určitě si na to uděláte nebo jste již udělali vlastní pohled a názor. Nicméně takhle to vidím já. A vlastně i ségra a její přítel. Všude draho, plno asiatů s ipady a selfie tyčkami, černochů prodávajích na černo všechno jen za jedno juro a tak bych mohla pokračovat ještě hodně dlouho. Za mě už jen mohu dodat, že se do Paříže znovu podívat určitě neplánuji. A teď mě zajímá i váš názor. Byli jste? Líbilo se vám?














SHARE:

9 komentářů

  1. V Paříži jsem byla před dvěma lety právě, když byl Wimbledon a den před tím tam byl jejich Pride. Mohu říct, že to byl zažitek do konce života. Lidi válející se pod koly aut 😊😂, mě pořád dostávají.
    Paříž beru jako město, kde jsou úžasné pamatky. Sama se o to hodně zajímám a miluji historii.
    Pak jsem se bavila s průvodcem a ten říkal, že si hodně lidí myslí, že je Paříž krásná a Londýn špinavý. Já si to upřímně myslím naopak.
    Londýn mě dostal vším. Lidmi, úsměvy, atmosférou, architekturou. Budu znít obraně, ale doopravdy bych tam jednou chtěla žít. Sice je ta draho, ale platy jsou větším.
    Paříž je krásná, ale bydlet tam asi nemusím. Asi takhle to vidím. ❤

    OdpovědětVymazat
  2. Já byla v Paříži a mám z toho asi stejný pocity jako ty. Teda architektura je krásná a Louvre taky, celý město je po tyhle stránce úžasný, ale... víckrát tam už jet asi nemusím. To z jiných evropských měst mám mnohem lepší pocit :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám Paříž ráda, byla jsem tam 4x a jela bych znova. Má pro mě zvláštní kouzlo a mám na ní hezké vzpomínky. Byla jsem tam krátce po teroristickém útoku a i to ve mě zanechalo zvláštní pocit, avšak Paříž neodsuzuji, protože pikniky pod Eiffelovkou a procházky ulicemi až do ztracena mě bavily. Stejně tak jako výhled z vany na blikající chloubu Paříže, nebo výhled při západu slunce z Vítězného oblouku. Nevím proč, ale prostě miluju ten pocit být někde jinde. Prahu též miluju, ale občas je potřeba si od ní odpočinout. Možná se tak cítíš právě proto, že si se do Prahy nedávno přestěhovala, ale občas je fakt potřeba vypnout a vypadnout třeba na vesnici nebo do Paříže? :D Ne sranda, každému se přeci líbí něco jiného. Já třeba miluju Itálii a těším se, až si splním svůj sen - projet si celou Itálii a zastavit se kdekoliv budu chtít :)

    Jinak moc hezký článek, budu ráda když i ty zavítáš na můj blog :)
    http://thewaybya.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. V Paříži jsem ještě nebyla, ale podívat bych se tam chtěla, to každopádně :) Co se ale Francie týče, tak mě více láká Nice ;)

    http://elisminarova.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Nebyla a chtěla bych ať už bych byla zklamaná nebo ne. Ráda bych poznala nové místo a viděla Eiffelovku, jen se obávám, že zrovna já se tam zrovna jen tak nepodívám. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj,
    také jsem v Paříži strávila několik měsíců, kdy jsem tam studovala a opakovaně se vracela. Já za sebe ji mám hodně ráda! Protože ona nejsou jen černoši, hafo turistů a bezdomovců (ty třeba hojně vídávám u Rudolfina, válející se a spící tam, a kolem chodící turisty se selfie tyčkami :-) ), ale je také o krásných zahradách či již zmíněných památkách. Draho tam je, ale to pro nás od Rozvadova na západ a Mikulova na jih všude myslím. Já bych určitě všem doporučila, aby se do ní někdy zajeli podívat, neboť v životě by se mělo vidět vše co se dá. :-)
    Tvůj článek je jinak moc pěkný a fotografie také. :-)

    MÁJA

    https://mfmesfantaisies.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. Zajímavý článek a určitě nejsi první, od koho podobný názor slyším. Kamarádka to má úplně stejně... Já jsem tam osobně nikdy nebyla a určitě bych chtěla. Ale už budu připravená na to, že to možná nebude město mých snů. ;)
    Young, wild and free

    OdpovědětVymazat
  8. Konečně někdo, kdo má stejný názor jako já. Pořád nemůžu pochopit, co všichni na Paříži vidí, protože mě nezaujala ničím. Památky jsou hezké, ale těch je plno i jindě. Vadí mi špína a smrad, který se pokaždé Paříží táhnul a myslím si, že Francie má mnohem víc, co nabídnout než jen Paříž. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Taky jsem byla v Paříži už několikrát, vesměs se mi jako město líbí, ale nijak zvlášť z ní nadšená nejsem. Možná to bude lidmi, možná mou neláskou k pobytu ve městě, každopádně třeba jejich neustálá potřeba nemluvit anglicky všechno dost znesnadňuje. A snad všichni kouří, dělají si každou chvíli přestávku a pusinkují se při pozdravu. Uaaa! :(

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig