Recept na štěstí | Vendula Jirmannová

středa, října 19, 2016

Recept na štěstí



Většina z nás se celý život honí za majetkem a financemi. A když už konečně máme vše, co jsme kdy chtěli, málokdo z nás je skutečně šťastný. Proč bychom měli být, když nejvyšší hodnotu vidíme v hmotných věcech a ne tam, kde by měla být. Udělá Vám radost, že si koupíte něco, po čem dlouhou dobu sníte? Samozřejmě, ale jak dlouho Vám ta radost vydrží? A dá se ona radost z nové věci srovnávat s uvědoměním, že máme rodinu, přátele a střechu nad hlavou?

Možná je banalita když Vám tu o štěstí vykládá sotva devatenáctiletá holka, která oproti Vám toho třeba tolik nezažila, má úžasnou rodinu, přítele a mnoho dalších důvodů k radosti. I tak jsem si něčím prošla a uvědomila si, co důležité je a není. Jsem šťastná za vše co mám, co Vy?

DEFINUJTE SI CO PRO VÁS ZNAMENÁ ŠTĚSTÍ

Nepřemýšlejte nad hmotou. Myslete na momenty co Vám skutečně přináší ten nejširší úsměv na tváři a teplo u srdce. Je to obejmutí od přítele? Večery strávené s rodinou? Může se klidně jednat o hru s dětmi, venčení psů či procházku barevnou podzimní krajinou. Na tom nesejde, jen se zaměřte na okamžiky, které vás nic nestojí, nikdo Vám je nevezme a přesto jsou příjemné a uklidňující. Jedná se o něco, co tu bude pro Vás navždy.

RADUJTE SE Z MALIČKOSTÍ

Našli jste na zemi desetikorunu? Někdo se na Vás usmál? Jste blíže ke svému cíli? Mám dojem, že se budu v některých věcech hodně opakovat, ale radost a štěstí může přinášet opravdu vše. V tento moment nemusí záležet jen na okamžicích, ale i na finančních hodnotách. Tak či tak se jedná o něco, co Vám tu radost přinese. Abyste si nemysleli že si protiřečím, tak radost je potřeba hledat všude. Ale stejně tak je důležité umět se radovat z věcí, co by vám normálně ani úsměv nepřinesli. Tudíž to jsou ty nehmotné věci jako okamžiky. Až se tohle naučíte, budete šťastní.

VE VŠEM ŠPATNÉM HLEDEJTE NĚCO DOBRÉHO

Ať už máte sebehorší den či období, kdy se Vám nic nedaří, nezoufejte. Hledejte šťastné okamžiky i tam, kde nejsou. Není potřeba přehánět, ale v každém dni musí být okamžik ze kterého se dá radovat. Záleží jen na Vás. I kdyby se jednalo jen o to, že jste se probudili do dalšího slunného dne, že máte možnost pohybu, jste zdraví a můžete se nadechnout. I to je důvod k radosti.


MĚJTE ŽIVOTNÍ CÍL

Bez nich to nejde a myslím, že by ani život neměl smysl. Kdybych se ráno probudila s dojmem že nic nemusím, bylo by to fajn tak první týden. Člověk se začne nudit a neví co dál. Pokud vstáváte s tím, že musíte do té hrozné školy, tak tam jděte s úsměvem. Ta otravná škola Vás totiž posouvá dále. K Vaší budoucí práci, kterou byste jistě měli znát. Nebo alespoň přibližně. Nicméně vše co děláte je pro Vaši budoucnost a to vše ji i hodně ovlivní. Čím více budete dnes dřít, tím více si zítra budete užívat. A budete šťastní.

PŘIZNEJTE CHYBU A PONAUČTE SE Z NÍ

Je naprosto normální že lidi chybují, i ti nejlepší z nejlepších se občas mýlí. Na tom ale není vůbec nic špatného. Jestli jste udělali kdysi v minulosti chybu, tak se z ní ponaučte a už nad tím dále nepřemýšlejte. Zbytečně se tím stresujete a ztrácíte čas něčím, co už nikdy nezměníte. A pokud máte nějakou chybu která se týká vaší povahy, jednoduše na ní pracujte. Uvědomte si jakou chybu děláte, jak byste to naopak měli či neměli dělat a snažte se to změnit.

POMÁHEJTE OSTATNÍM

Pomozte starším lidem s nákupem, otevřete jim dveře, pusťte je sednout v autobuse. Naučte kamarádku co nechápe, vysvětlete jí jak funguje tohle a tamto. Pochvalte někoho, že mu to sluší nebo že se někomu něco povedlo. Opět a jako vždy nezáleží na tom o co se jedná. Ale ten hřejivý pocit, když někomu poradíte, pomůžete či pochválíte si jistě zalíbíte.

MĚJTE SE RÁDI

Pokud nemáte rádi svojí postavu či obličej, sedněte si před zrcadlo a hledejte na sobě hezké věci. Jste silnější? Jistě máte velká prsa. Máte větší nos? Vaše oči mají určitě krásnou barvu. Říkejte si každé ráno u zrcadla že Vám to sluší, že Vaše křivky musí mít chlapi jistě rádi. Pokud si opravdu připadáte nespokojená, není nic jednoduššího než to změnit. Až uvidíte výsledky, budete nadšení. Jestli se ale nebudete mít rádi, nemůžete být nikdy šťastní a spokojení.

ODPOUŠTĚJTE

Ať Vás ranil v minulosti kdokoliv, nesmíte mu to dokola vyčítat. Ať už osobně či jen vnitřně. Může to být občas hodně těžké, ale zkuste mu odpustit a nemyslet na to. Možná to zní divně, ale zkuste se jít projít někam, kde budete sami, představte si danou osobu jak stojí před Vámi, mluvte k němu jménem a odpusťte mu. Vaší duši se uleví.

Opravdu nezáleží na tom, kolik majetku máte a kolik ho mají Vaši sousedé. Nemusíte umět vařit, ani mít 90-60-90. Tohle vše jsou jen nadstandarty dnešní doby. Vy naopak máte něco co ostatní nemají, máte svoji hlavu a jste jedineční. Važte si toho a buďte šťastní. Od duševního pocitu se totiž odvíjí úspěch, přístup k okolí a to nejdůležitější co máme - naše zdraví.



SHARE:

9 komentářů

  1. Opravdu krásně zpracovaný článek, tolik rad, že to ani nestíhám pobrat. I když musím se pochválit, že některé věci o kterých se zmiňuješ jsem si už uvědomila a zlepšuju se v nich. Například to se školou, vždycky jsem hrozně nadávala, že toho mám moc a nemám na nic čas... a když jsem ho měla? Najednou mi přišlo, že mi něco chybělo a uvědomila si, že mi práce sama na sobě vlastně nevadí. Teď si sice taky stěžuju, ale už to není myšleno tak příšerně vážně. No a k jiným věcem musím ještě dojít... např. to odpuštění. Jednou mi to tak možná připadat bude, ale teď jsem v části svého života, kdy mi někdo opravdu hodně ublížil a nepřipadá mi fér mu to jen tak odpustit. Uvidíme, všechno chce čas. :)
    Young, wild and free

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Vendulko, moc děkuji za krásný článek.
    Mluvíš mi z duše, je to fakt moc hezky napsané.

    Tak přeji hodně radostí i nadále :-)
    zdraví Zuzu

    OdpovědětVymazat
  3. Snad tvůj nejpodařenější článek :) Moc hezky napsané ♥

    Můj blog - LA VIE EST BELLE

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj vendulku,
    Moc krásný článek hezky napsaný :-)
    Moc si mi pomohla protoze jsem si vždycky říkala proč nejsem hezká ale teď mi do klapalo ze každy je hezký ale zase jinak hezký .
    Tenhle článek jako by byl pro mě stvořenej protoze jsem byla věcně pesimista než optimista doufám ze se to změní ;-)
    Po do čtení tvého článku se cítím o něco lip
    Dekuju moc
    Kam

    OdpovědětVymazat
  5. Krásny článok a video ! :) Ďakujem ti za inšpiráciu :) Takýchto článkov píš určite viac ! :)

    accessoriesforbeauty.com

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za hezký článek. Určitě dalo práci se nad jednotlivými body takto zamyslet. Myslím, že tvá slova pomohou nejen mně. Díky :)

    OdpovědětVymazat
  7. Myslím, že najdôležitejšie sú v živote práve dva body a to vedieť sa tešiť z maličkostí a snažiť sa hľadať na každej, hlavne zlej situácii niečo pozitívne. Aspoň tak sa to snažím robiť ja, no aj ostatné body ma neobchádzajú. Kniha to môže byť dobrá, sama mám tento typ kníh rada, momentálne čítam Knihu Radosti, ktorá je o Dalajlamovi a arcibiskupovi Tutu. Veľmi dobrá kniha.
    Bianka

    OdpovědětVymazat
  8. Přijde mi, že se poslední dobou všechna přání plní neskutečně rychle... Já vím, je to hloupost, ale chtěla jsem (a stále chci) zpívat. Je to můj sen. A vždycky si s kamarádkou představujeme, jak budeme jednou slavné duo, které prolomí hudební žebříčky. Vždycky si říkáme, jak jednou sebereme odvahu a půjdeme s kytarou na náměstí... Dneska jsem byla (sice s jinou kamarádkou, ale nevadí) venku a hrála jsem na kytaru. Ejhle šli okolo dva páni a za to, že mě bolelo v krku a jen jsem bez zpěvu vybrnkala na kytaru hallelujah od Leonarda Cohena mi dali 4 koruny, ale ač je to maličkost, měla jsem z toho neskutečnou radost... (I když to byl trapas století 😂) Ale byl to začátek mého snu... Možná nikdy nebudeme s kamarádkou ani jedna slavná, ale je to krásná vzpomínka. A na ty se nezapomíná...

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig