3 denní smoothie detox | Vendula Jirmannová

pondělí, května 09, 2016

3 denní smoothie detox


Už asi třetím, možná čtvrtým rokem jsem narážela na články ohledně detoxů. Ať už se jednalo o jakýkoliv, vždy jsem ho chtěla vyzkoušet. Nejprve mě lákal Neera Detox, ale stále mě odrazovala jeho cena a zároveň i pro mě nepříjemná kombinace chutí, jako je citron a kajenský pepř. Nedokážu si představit, že bych něco takového pila. Naopak dalo sympatičtější mi byl 3 denní smoothie detox (který zkusím za rok držet delší dobu, třeba 5 nebo 10 dní), kde se pijí pouze ovocné a zeleninové šťávy.
V letošním roce dokonce ugo pořádá asi za 1500 Kč 3 denní smoothie detox, kdy si každé ráno k nim zajdete vyzvednout lahvičky a máte šťávy na celý den. To bylo ale pro mě nepřístupné, jelikož nejbližší je ode mě nějakých 50 kilometrů. Rozhodla jsem se kouknout na internet a objevila jsem jeden článek u Simony z Style Cookbook. Pročetla jsem si ho a rozhodla se inspirovat jejími recepty, které jsem si ještě trochu poupravila.


Prošla jsem si recepty a sepsala si zhruba potřebné suroviny. Vám jsem práci usnadnila a proto naleznete seznam co nakoupit. Může to být dost individuální, ale já jsem za nákup nechala necelých 500 Kč, s tím, že mi hodně ovoce i zeleniny zbylo.
Pokud mě dobře znáte, asi víte, že nemám ráda avokádo. Prostě z něj cítím nějakou podivnou chuť, a to i přes to, že by mělo být bez chuti. Nicméně jsem si ho i tak to do receptu zařadila, jen v menším množství. 
Co se týká samotné přípravy šťáv, tak jsem nepoužívala odšťavňovač. Sice ho doma máme, ale jsem hrozně líná ho mýt, vždy mi to zabere spoustu času. Proto jsem se rozhodla ovoce a zeleninu pouze mixovat a podlévat mlékem. Jelikož jsem brala ohledy na to, že se jedná o očistu, rozhodla jsem se zvolit rýžové mléko.


Den 1.

Snídaně: Jahody (1 hrníček), Lesní plody (1 a půl hrnku), Banán (1 ks)
Oběd: Jablko (1 ks), Celer (100g), Červená řepa (1 ks), Šťáva z jednoho pomeranče
Večeře: Špenát (1 hrst), Ananas (1/4), Citron (1/2)

Den 2.

Snídaně: Ananas (1/4), Jablko (1 ks), Máta
Oběd: Lesní plody (1/2 hrnku), Mango (1 ks), Banán (1 ks), Limetka (1/2), Zázvor
Večeře: Okurka (1/2), Banán (1/2), Špenát (1 hrst), Avokádo (1/2), Lesní plody (1 hrnek)

Den 3.

Snídaně: Grep (1 ks)
Oběd: Pomeranč ( 1 ks), Limetka (1/2), Citron (1/2), Jahody (1 hrnek), zázvor
Večeře: Řapíkatý celer (2 řapíky), Mrkev (1ks), Jablko (1ks), Limetka (1/2)

Řídila jsem se tím, že smoothie k snídani a k večeři by mělo mít zhruba 300 ml a obědové by mělo mít kolem 500 ml.


Pár rad a typů pro Vás

  • Řepu jsem sehnala vakuovanou o čtyřech kusech, takže jsem ji nemusela nijak zpracovávat.
  • Jahody a lesní plody jsem koupila mražené. 
  • Některé šťávy bylo potřeba ředit, používala jsem již výše zmiňované rýžové mléko. Pokud ho ale nechcete kupovat, můžete použít vodu z kohoutku. 
  • V průběhu dne je potřeba hodně pít. A to nejlépe zelené čaje, nebo vodu s citronem, do které jsem si přidávala mátu. Tu jsem zároveň přidala i do jednoho smoothie. 
  • Pokud je v nějakém receptu zázvor, stačí ho opravdu malý kousíček. Pamatujte, že vždy můžete přidat.
  • V průběhu detoxu doporučuji necvičit, mohli byste spálit hodně energie a cítit hlad.
  • Před i po detoxu byste měli jíst lehčí jídla, aby Vás žaludek nebyl v šoku.


Proč jsem detox držela

Po zimě jsem se necítila úplně nejlépe. Měla jsem v jednom kuse nafouklé břicho a měla jsem pocit, že potřebuji trochu pročistit. Věčně jsem jedla zdravě, ale sem tam jsem si s něčím hodně uletěla. Když tu byla ségra, nejedla jsem také úplně nejlépe. Rozhodla jsem se tedy, že jakmile odletí, půjdu do této očisty. Zároveň se mi vždy na jaře dělají (nejspíše atopické) ekzémy, které ne a ne zmizet. Letos se mi rozšířily až na krk, což opravdu není příjemné. Zároveň už sice nemám akné, ale pleť stále není dokonalá, proto jsem doufala, že se mi vše alespoň trochu touto cestou zlepší.

Jak jsem se cítila

Když jsem zjistila, že se jí/pije jen třikrát denně, měla jsem strach, že budu trpět hlady. Jsem zvyklá jíst šestkrát denně po třech hodinách, nyní jsem ale mohla jen třikrát denně po šesti hodinách. Nicméně hlad jsem rozhodně neměla! Jen mě neustále honily chutě na něco nezdravého a měla jsem potřebu se do něčeho pořádně zakousnout. Tomu jsem ale díky bohu odolala. Honily mě věčné chutě na nějaké maso, vajíčka a sýry.

Co se zlepšilo

První čeho jsem si všimla již v druhém dni bylo to, že jsem měla krásně ploché břicho. V třetím dnu jsem se šla schválně postavit na váhu a měla jsem dole tři kila. Ale počítám s tím, že ty budu mít brzy opět nahoře, jelikož budu jíst opět normálně tuhou stravu. Co se týká ekzémů, tak ty mi moc bohužel nezmizely, jediné co, tak zůstaly na svém místě a nikam se nerozrostly. Pleť mám hladší, ale rozhodně by vypadala lépe, kdybych si stále nemačkala pupínky. Rozhodně se cítím plná energie, je mi daleko lépe, připadám si lehčí a jsem více pozitivně naladěná.

Co po detoxu

Budu pokračovat asi v tom, jak se snažím jíst normálně. Opět se budu vyhýbat lepku a zároveň chci zkusit omezit laktózu. Někde jsem četla, že kravské mléko zhoršuje pleť a já jsem po něm zároveň i opravdu hodně zahleněná. Zkusím mléko tedy nahradit nějakým rýžovým, sójovým a možná si někdy sáhnu hluboko do kapsy a koupím si i to mandlové. Ráda bych znovu do jídelníčku zařadila ořechy, hodně masa a vajíček, jelikož cítím jak mi chybí bílkoviny.


Nákupní seznam
  • Jablko | 3 ks
  • Banán | 3 ks
  • Pomeranč | 2 ks
  • Grep | 1 ks
  • Ananas | 1 ks
  • Citron | 1 ks
  • Limetka | 2 ks
  • Mango | 1 ks
  • Avokádo | 1 ks
  • Jahody mražené | 1 sáček
  • Lesní plody mražené | 1 sáček
  • Mrkev | 2 ks
  • Okurka | 1 ks
  • Celer | 1 ks
  • Řapíkatý celer | XXX
  • Červená řepa | 1 ks 
  • Baby špenát | 1 sáček - 2 hrsti
  • Zázvor | 1 menší kořen
Co navíc
  • Rýžové, sójové, mandlové... mléko | 1 litr - možno nahradit vodou
  • Zelený čaj
  • Citrony
  • Máta
  • Chia semínka 
SHARE:

19 komentářů

  1. O detoxu jsem dlouho přemýšlela, ale pořád se do toho nemůžu dokopat :/ tohle ale vypadá lákavě :)
    La vie est belle

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to hodně zajímavě, určitě někdy vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky jsem dřív chtěla zkoušet různý detoxy, jenže už jen ta představa, že bych v podstatě nejedla, mě hrozně děsí :D Tak jsem loni zkoušela jen něco jako raw týden, ale vlastně jsem jedla hlavně jen ovoce a dělala z něho i smoothie. Ale musím říct, že i po tomhle jsem se cítila úplně skvěle, ne, že bych v průběhu toho nějak drasticky zhubla, ale vyrýsovaly se mi svaly na celém těle a bylo to tak celkově prostě vidět, že si do těla nedávám nic špatnýho. Poslední dva dny pro mě byly ale úplně šílený, protože jsem měla hroznou chuť na něco slanýho a posolený rajčata to moc nezachránily :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já si smoothie musím dost naředit jinak bych ho do sebe nedostala a asi bych nevydržela celý den jen na smoothie. Mám ráda když si můžu dát třeba kousky ananasu nebo jahodu v klasické podobě.
    Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tenhle detox vypadá zajímavě - chtěla jsem nějaký vyzkoušetl, hlavně kvůli tomu, jak nafouknutě se furt cítím a myslím, že tohle by mohlo mému tělu prospět. Máme sice jen tyčový mixér, ale myslím, že s tím si poradím. Líbí se mi, žes přidala i ten nákupní seznam a všechno, super článek :)

    OdpovědětVymazat
  6. Stejně jako ostatní holky přede mnou už jsem nad detoxem přemýšlela a tenhle v podobě smoothies nezní jako špatný nápad! :) Mám takový pocit, že si to brzo vyzkouším, protože se v poslední době cítím stále unavená a tak no :)

    OdpovědětVymazat
  7. asi celkom hlupa otázka ale počas detoxu nemôžem jesť? alebo ako to je, lebo celkom tomu nechápem :/ a keď už, ťo také si jedla?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po dobu detoxu se nejí. Smoothie Tě dost zasytí a je to plné energie. :)

      Vymazat
  8. Já bych tohle nedala, jak už tu zaznělo, smoothie si musím hodně ředit, jinak se mi z nějakého důvodů příčí ho do sebe dostat, když to nemá dostatečně tekutou konzistenci. A představa, že se nemůžu do ničeho zakousnout, je tedy hrozná. Možná bych dala jeden den, ale to by nemělo smysl :) Nicméně věřím, že se po tom cítíš lépe!

    OdpovědětVymazat
  9. To je hrozně zajímavé a rada bych si to taky vyzkoušela, ale 500 korun ted jen tak vyhodit za jídlo nemůžu. Tak snad někdy v budoucnu :)

    OdpovědětVymazat
  10. Určitě to vyzkouším. Jsem ráda, že si sem napsala i recepty, protože já většinou nahážu do smoothie všechno co doma najdu, ale to si nejsem jistá, že by mělo stejný účinek. Uvidím, zda se budu cítit lépe.
    A určitě ti mohu potvrdit, že kravské mléko způsobuje akné. Díky tomu, že jsem ho úplně vyřadila z jídelníčku se mi hodně zlepšila pleť, i když mi akné úplně nezmizelo, jsem ráda, za takovýhle pokrok. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tak tohle jdu poslat Nik, na tohle je ujetá a zrovna nedávno koukala na Ugo letáček s tím, že to chce vyzkoušet. Já osobně ale na tyhle detox věci moc nevěřím. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Tohle mě hodně zaujalo a docela ráda bych to i někdy vyzkoušela. Naštěstí mi z toho všechno chutná kromě ananasu (kterej ani nesmím), ale ten se dá jednoduše nahradit. Díky za super tip, Vendy :)

    Karolína | Nevzdáme se &Operace Anthropoid

    OdpovědětVymazat
  13. Obdivuju tě, že jsi to zvládla! Já zatím nemám odvahu do toho jít, ale recepty se budu určitě inspirovat! :) Máš speciální smoothie maker nebo jsi je dělala v obyčejném mixéru? :)
    Michaela K&M Style

    OdpovědětVymazat
  14. 3 denní učení a zkouška přede mnou, lenost vařit a potřeba zlepšit životní styl, spontánní rozhodnutí (díky instagramu), nákup sepsanej, jdu na to. :) Tak jsem zvědavá. :)

    OdpovědětVymazat
  15. nedávno jsem vydržela pít 9 dní pouze ovocné a zeleninové šťávy podle knihy Šťávový restart.. mám z toho úplně stejný dojem, nikdy jsem se necítila lépe co se týče energie, připadala jsem si jak motorová myš, přesto, že jsem vůbec nejedla. Tělo nebylo zatíženo trávením těžké stravy a bylo mi fajn. Pustím se do detoxu se smoothie a zase přepnu na pár dní na šťávy. Chtěla bych poradit ohledně mandlového mléka - přečtěte pozorně co za cca 70Kč v litrové krabici kupujete - voda, agáve sirup a mandle 2,7% - například.. strašné!!! já vyrábím mléko sama doma.. mleté mandle namočím na cca 4 hodiny do studené vody, naliju do mixeru, rozmixuji, přecedím a máte litr mléka za cca 35Kč (cena 100g mandlí). Stejně tak vyrábím makové.

    OdpovědětVymazat
  16. tak tohle je opravdu úžasný :D moc se mi to líbí a o prázdninách to asi vyzkouším :D takž děkuju za nejrůznější rady a hlavně motivaci :D (jinak byla bych ráda, kdyby ses koukla na můj blog, i když teprve začínám a je mi to takový blbý)

    OdpovědětVymazat
  17. Vendy, za tenhle příspěvek ti moc děkuji. Nikdy jsem o smoothie detoxu neslyšela, ale smoothie mám moc ráda ve všech podobách! Snad se k tomu někdy dokopu.

    OdpovědětVymazat
  18. Jak často by se správně měl smoothie detox opakovat?

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig