Jablkový cheesecake | Vendula Jirmannová

úterý, června 23, 2015

Jablkový cheesecake


Je tu ještě někdo vůbec? :) Po dlouhé době jsem se rozhoupala a snad se konečně pořádně rozhodla co bude dál a jak se to bude vyvíjet. Nicméně zatím raději nic neprozradím, jelikož se přeci jen znám a vím, jak to se mnou vždy dopadá. "Sliby, chyby," říká se ne nadarmo. No nicméně dnes po tak dlouhé době tu mám pro vás recept. Dělala jsem svůj první cheesecake a to hned bezlepkový. Recept si klidně upravte podle svého, není na tom nic těžkého a to experimentování mě hrozně moc baví. Doufám že se to tu od prázdnin znovu trochu rozjede. :)



Suroviny
  • Na těsto
    • Pohanková mouka | 200g
    • Sůl | Špetka
    • Kakao | 1 lžíce
    • Třtinový cukr | 60g
    • Mletá skořice | Půl lžičky
    • Máslo | 100g
    • Vejce | 1 kus

  • Na 1. náplň
    • Jablka | 4 - 5 kusů
    • Máslo | 2 lžíce
    • Třtinový cukr | Od oka

  • Na 2. náplň
    • Vejce | 3 kusy
    • Citrónová šťáva | 1 lžíce
    • Měkký tvaroh | 375g (jedna a půl krabičky)
    • Mascarpone | 250g (můžete nahradit zakysanou smetanou)
    • Třtinový cukr | 80g
    • Vanilkový cukr | 1 balíček
    • Vanilkový pudink | 1 lžíce (ověřte si výskyt lepku)


Smíchejte všechny sypké suroviny, následně do nich přidejte ty tekuté a zpracujte těsto. Mně se těsto hodně rozpadalo, ale ničemu to nevadí. Vložte ho do mísy, dejte do chladné místnosti či do lednice a nechte alespoň půl hodiny odpočinout.


Během toho, co těsto bude odpočívat, vy budete dále pracovat. Hahaha, moc vtipné Vendulo. Jablka jsem neloupala, pouze jsem je zbavila jadřinců, šťopek, bubáků a nakrájela je na jemné plátky. Zhruba asi polovinu jablek jsem oddělila. Na pánvi rozpustila přibližně lžíci másla, přidala trochu vody a jablka tak deset minut dusila.


V průběhu dušení jsem si těsto vyválela a po několika pokusech, kdy se mi vždy roztrhlo, jsem ho do vymazané formy vlepovala a tak nějak připevnila. Podušená jablka jsem dala na dno formy na těsto a tak nějak je přibližně stejně rozprostřela.


Do robotu jsem dala tvarohy, mascarpone, žloutky, třtinový a vanilkový cukr, citronovou šťávu, pudink a vše nechala míchat. V průběhu jsem si z bílků ušlehala sníh a vložila do již umíchané směsi, kterou jsem nechala nyní znovu míchat, ale daleko pomaleji a jemněji, aby náplň byla vzdušná. Následně jsem to vlila do formy a s tou jsem následně ze strany na stranu hrkala, aby se mi směs krásně urovnala a dostala všude, kde je potřeba. Nakonec jsem seřízla přebývající část těsta. Nyní přichází na řadu pečení, zhruba 150°C na 50-60 minut.


Když zbývá posledních pár minut pečení, tak si na pánvi rozehřeji máslo, přidám jablka která zasypu trochou třtinového cukru a skořicí. Jablka průběžně míchám a zkaramelizovaná  je vyskládám na upečený dort. Doporučuji podávat za studena, nejlépe druhý den. :)


SHARE:

2 komentáře

  1. Babička zrovna přitáhla plno jablek, tak to ji musím ukázat a musíme to vyzkoušet, moc děkuji za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to musím zkusit na 100%! :D
    http://anyworld0036.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig