Endometrioza II. | Alternativní léčba, operace, neplodnost | Vendula Jirmannová

pondělí, března 11, 2024

Endometrioza II. | Alternativní léčba, operace, neplodnost


"Máte dvě možnosti. Buď se pokusíte otěhotnět, nebo nasadíme hormonální léčbu."

Doktoři vám řeknou, pokud už tedy endometrozu diagnostikují, že se nedá vyléčit. Ale s tím já nesouhlasím.

    Pokud se tedy vrátím k nabízeným možnostem – miminko jsme si již nějakou dobu přáli. V tento moment jsme za sebou měli poměrně dlouhou cestu plnou negativních testů, bolesti a slz. Rozhodli jsme se tedy ještě více soustředit na variantu číslo jedna a spojit ji s variantou číslo tři, kterou vám doktoři spíše nenabídnou – cesta, kterou by někteří nazvali ezo. Cesta východní medicíny. Cesta plná bylinek a psychosomatiky.

    Ještě než jsem byla s touto potvorou diagnostikována, sledovala jsem na sítích Evu. Ta o sobě mluvila jako o někom, kdo se endometriozy zbavil. Začala jsem tedy opakovaně koukat na její videa a načítat její příspěvky. Říkala jsem si, že když to zvládl někdo jiný, zvládnu to i já. O to víc když jsem se pomocí alternativní medicíny dostala z chronických zánětů močového měchýře, tak proč bych se nemohla vyléčit i z endometriozy.

       Člověk samozřejmě stráví spoustu času na Google hledáním článků, kde se dozví různé, častokrát i protichůdné informace. V tomto jsem se tedy snažila dát hodně na intuici. Jsem si plně vědoma toho, že v ohledu k léčbě zdánlivě nevyléčitelné nemoci je to rada sakra hloupá, ale když vám doktoři dají jako dvě možnosti léčby – které navíc nemoc jen pozastaví – těhotenství a hormony které vám pravděpodobně tento kolotoč plný bolesti nastartovaly, pak není moc na výběr.

    Totiž někde se dozvíte že je fajn popíjet kontryhelový čaj a doporučí vám konzumaci sójových výrobků, což vám na dalším webu zase vyvrátí. Já jsem se osobně zaměřila na udávaný fakt, že kontryhel a sója podporují tvorbu estrogenů, které podporují růst děložní sliznice. A když si ho spojíte s tím jak funguje endometrioza, dávalo mi smysl tyto potraviny vyřadit. Zkrátka co se týká stravy, zaměřila jsem se na čistá lehká jídla a omezila průmyslově zpracované potraviny. Snažila jsem se jíst to, z čeho jsem měla pocit že mému tělu dodává potřebné živiny a vitamíny. Potraviny, které nepodporují tvorbu estrogenu a které nepodporují tvorbu zánětu v těle

    Od pana doktora, který mi endometriozu potvrdil, jsem dostala tip na jednu konkrétní bylinku. Bohužel ať dělám co dělám, nemůžu najít o jakou se jednalo. Jsem přesvědčená o tom že to byla původem korejská bylina, která byla určena snad k léčbě mozku. Prohledala jsem však co se dalo a nikde ji nenacházím. Pokud si na ni vzpomenu, určitě vám ji sem doplním, ale nemyslím si, že by zde hrála takovou roli.

    Jsou ale další byliny a doplňky stravy které jsem užívala. K těm jsem se dostala díky článkům od Gabriely Tuatti, která je jednou z dalších žen která se z endometrozy vyléčila. Mezi tyto byliny a doplňky stravy patří drmek, kudzu, dračí krev a dále pak maca. Dračí krev jsem ale užívala jen krátce – hodně se mi z ní natahovalo, což mi dávalo pocit že ji tělo odmítá, takže jsem se s ní přestala trápit.

    Co se týče psychiky, snažila jsem se zaměřit na svoji ženskost. Myslím si že mám přirozeně hodně mužské energie, která mi mimo jiné bránila a brání říkat si o pomoc. Naučila jsem se více odpočívat a nepřetahovat se. Zbavila jsem se potřeby být vždy a všude. Pokud jsem strávila celou sobotu focením svatby, dopřála jsem si v neděli zasloužený odpočinek. Zkrátka poslouchat své tělo, dovolit si být sama sebou, být více ženou. A naučit se říkat ne.

A teď ta část, bez které by to nešlo.

    Postupem času pro mě přestala být bolestivá každá menstruace ale třeba jen každá druhá. Když se ale vrátím k počátku článku a k věci která vám je asi již jasná, miminko ne a ne přijít. A tak jsme se zhruba po dvou a půl letech cesty nenacházející konce objednali do CARu centra asistované reprodukce.

    K CARu se ještě určitě někdy věřím dostaneme. Součástí léčby neplodnosti totiž započala i další fáze léčby endometriozy, a to operace. Odběry krve jasně ukázaly zvýšený onkomarker CA125, což je jedna z dalších možností jak tuto potvoru diagnostikovat. A tak jsem hned loni v lednu podstoupila laparoskopii a hysteroskopii, během které měli zjistit jak moc je rozlezlá a jestli mi například nedejbože neprorostla skrze vejcovody.

    Týden po operaci jsem se viděla s paní doktorkou která mi oznámila že operace dopadla skvěle. Že i přes vysoký onkomarker ve mně v podstatě žádná endometrioza není. Také jsem zjistila že onkomarker byl tak vysoký, že se paní doktorka obávala nejhoršího, a to poškozených vejcovodů, které by bylo potřeba odstranit, což by znamenalo nulovou šanci na přirozené početí.

Nevím komu mám děkovat možná snad sama sobě že to dopadlo jak to dopadlo. Že možná i díky mé ezo léčbě jsem zvládla rok bez nutnosti užití prášku proti bolesti a že CA125 mi v krvi už nekoluje.

SHARE:

1 komentář

  1. Vendy, jsi moc statecna a dekuju za sdílení. Muselo to byt nesmírně narocne. Přeju, at uz to je vše jen ok a opatruj se :) ahoj, Lucka

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig