Konec suchým a krepatým vlasům | Vendula Jirmannová

úterý, prosince 17, 2019

Konec suchým a krepatým vlasům


Dlouhé vlasy jsem měla snad jen jednou v životě. Bylo mi možná dvanáct let, a přesto nebyly extra dlouhé. Možná tak pár čísel pod prsa. Jelikož jsem o ně nijak zvlášť nepečovala, myšleno ani nečesala, mamka mě přemluvila na tehdy trendy účes přezdívaný podkova. Od té doby, kdykoliv mi vlasy trochu povyrostly, byly hodně suché, krepaté, škrábaly mě na krku i zádech, a já se proto vždy vrátila k mikádu.
Člověk by možná řekl, že to má za vinu barvení i odbarvování, ale posledně, zhruba v osmnácti letech, jsem vlasy měla netknuté jakoukoliv barvou, a i tak se chovaly stejně. Opět jsem je tedy zkrátila, což jsem udržovala až do nedávna, kdy mě Petr přemluvil, ať si je nechám opět narůst.
Vlasy mám aktuálně po ramena, možná o kousek delší, a už se začal opakovat stejný příběh. Věděla jsem, že je buď budu muset pravidelně žehlit, nebo nosit v drdolu, který jejich stavu stejně jako pálení také moc nepomáhá. V délkách mi navíc ještě zůstaly následky peroxidu a rezaté drogerisitcké barvy, do které jsem hned z blond skočila.
Vlasy aktuálně barvím hennou značky Voono, a jsem spokojená jak s její samotnou konzistencí, tak s výslednou barvou.

Dnešní článek bych ale raději než zdlouhavým příběhům věnovala aktuální péči o vlasy, která mi pomáhá bojovat s mým typem vlasů.


Pokud bych něco i jen po pár použití mohla nazvat oblíbencem roku, pak jsou to bezpochybně produkty značky Shu Uemura, o kterých jsem se dozvěděla díky Míše známou pod pseudonymem Style with me. Mluvila o nich v jednom z jejich videí, jako o vysoce koncentrovaných tokijských produktech. Zmiňovala i fakt, že nejsou levné, ale to jsem ještě nečekala, že sada klasického balení šamponu, masky a kondicionéru vyjde na cca 2 500 Kč.
Asi měsíc mi trvalo, než jsem se rozhodla produkty objednat, ale zhruba po třech umytí vlasů jsem věděla, že od nich i přes tu šílenou cenu ruce pryč nedám. A tak jsem si v průběhu black friday weekend nebo month přiobjednala ještě sérum.
První tři produkty mám z řady Shusu Sleek pro hrubé a nepoddajné vlasy, s dodatkem pro suché a krepaté. Sérum jsem zvolila z řady Ultimate Reset. Dala bych ruku do ohně za to, že jsem nikdy neměla tak jemné a lesklé vlasy, jako právě teď. Navíc mě už ani tak moc neškrábou jako dříve, což je další kousek úspěchu, stejně jako fakt, že po umytí vlasů nemám takové nezkrotné, doslova, háro, jako dříve.


Dalším podstatným krokem v péči o mé vlasy jsou zábaly z olejů, které jsem do teď dělala spíše sporadicky, za což mohla především lenost. Než abych si vlasy, jako celý svůj život, myla večer, aplikuji do nich olej, který se snažím vmasírovat do celých délek a hlavně konečků vlasů. Ty pak svážu do turbanu ve kterém chodím celý večer. Na noc ručník rozložím přes polštář a ráno si vlasy umyji.
Slyšela jsem pár názorů, že spousta ne-přírodních olejů, co jsou k zakoupení v drogeriích, mají příliš velké molekuly na to, aby pronikly do struktury vlasu (na což mi Petr řekl, že to možné je), proto by se měly používat právě ty přírodní. Upřímně ale ani jeden z nás netuší, jestli tomu tak opravdu je, nebo se jedná jen o marketingový tah. Naštěstí já mám doma zásobu olejů od Annabelle Minerals, takže sahám často právě po těch. Jsou taky takovým mým svatým grálem, který mohu využít od odlíčení přes hydrataci pleti až právě po ty vlasy.


Na závěr už jen přikládám fotku z léta pro představu, jak mé vlasy vypadaly dříve hned po umytí. Husté, krepaté, rozlítané, suché. Fotku aktuálního stavu sice ještě nemám, ale brzy vám ji určitě pořídím. :) 
SHARE:

3 komentáře

  1. Ahoj, tak to zní skvěle, zrovna nedávno jsem si toho u sebe všimla, konce - hrůza. ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Jej, kdyby nebyly tak drahé, jdu do nich rovnou, mám stejné problémy jako ty :(

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig