Jak se odlíčit bez zbytečného odpadu a zároveň ušetřit | Vendula Jirmannová

čtvrtek, března 28, 2019

Jak se odlíčit bez zbytečného odpadu a zároveň ušetřit

Článek vznikl ve spolupráci s Annabelle Minerals.

Ekologie je poslední dobu čím dál tím více probírané téma, a ať už se jedná o novodobý trend nebo ne, rozhodně je to jeden z těch, který má smysl. Jelikož si kolem sebe všímám, že lidé stále plýtvají nejen penězi ale i odpadem, rozhodla jsem se vám představit způsob odličování, který praktikuji zhruba půl roku. Pokud vám je téma zero waste blízké, jistě to pro vás nebude žádná novinka. Ale zcela určitě se najde pár z vás, které to třeba ani nenapadlo, nebo o tom nikdy neslyšely. Dokonce bych i snad strčila ruku do ohně za to, že tato metoda odličování mi pomohla v boji s akné.
Oleje, oleje a zase oleje. Alespoň v mé sociální bublině se o nich mluví více než kdy jindy a není ani divu. Vždy jsem bojovala s mastnou pletí a není tomu tak dávno kdy jsem zjistila, že má pleť není ani trochu mastná, ba naopak suchá až přesušená a jen se brání a léčí tvorbou mazu, kterého bylo občas až trochu moc. A člověk by sice logicky sáhl po produktu na mastnou pleť, který by pleť vysušoval a zbavoval mazu, bohužel by to ale způsobilo více škody než užitku. Ve finále by se na ní začaly tvořit šupinky a pleť by produkovala mazu ještě více než kdy dříve. Zahoďme tedy micelární a odličovací vody s příměsí alkoholu do kouta a sáhněme po již zmíněných olejích.
Metoda odlíčení je opravdu jednoduchá. Každý večer si dám do rukou pár kapek oleje, zahřeji ho mezi prsty a následně vmasíruji do ještě nalíčeného obličeje. Nevyhýbám se ani očím, řasám a krku. V moment kdy vidím že se řasenka i makeup začínají rozpouštět a mazat, sahám po malém ručníku, který z části namočím do teplé vody, a začnu jím stahovat z obličeje olej včetně líčidel. Tímto způsobem jsem během ani ne pěti minut odlíčená.
Na odlíčenou pleť nanáším krém nebo opět samotný olej, záleží dost na mé intuici a chuti. Každé ráno pleť čistím opět za pomoci ručníku ale tentokrát bez oleje. Ručník pouze namočím do teplé vody a stáhnu z něj maz a špínu, která se na něm přes noc usadila. Následně jen nanesu krém a začínám se líčit.


V zásobě mám celkem asi čtyři malé ručníky z Ikey, přičemž jeden mi stačí zhruba na tři dny. Vždy je peru na 60 stupňů společně se všemi ostatními ručníky. Dají se sehnat i bavlněné znovupoužitelné tampony či rukavičky na odličování, ale právě u ručníků mi vyhovuje to, že slouží zároveň jako jemný peeling a nemusím se bát jejich ztráty v pračce.
Pamatuji si vždy neustálé zmatky doma, kdy nám s mamkou došly jednorázové tampony a musela jsem se odličovat kapesníkem či toaletním papírem. Zároveň na jedno důkladné odlíčení jsem spotřebovala až deset malých tamponků, což při obsahu zhruba 100 kusů v jednom balení mi dalo na deset večerů. Pokud bych se tedy takto odličovala každý večer, stačilo by mi jedno balení na deset dní, což při ceně zhruba 40 Kč dělá zhruba 120 Kč za měsíc a až necelých 1 500 Kč za rok. A když si za tím zkusí člověk představit všech těch znehodnocených 3 500 kusů tamponů na jedné hromadě? Nechám to jen a jen na vás. 
SHARE:

4 komentáře

  1. Vyzerá to úplne skvelé. Tiež niekedy použijem veľa odličovacích tampónov. Budem veľmi rada ak sa zastavíš aj na mojom blogu.
    Môj blog: http://lifeforjul.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. U mňa je to odlíčovanie veľmi podobné. Priznám sa, že som spočiatku mala strach ako zapôsobí olej na moju pleť a či mi nebude na pleti vadiť, ale opak je pravdou. Ak nanesiem primerané množstvo, vôbec ho na pleti necítim. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Před několika měsíci jsem přešla na olejové odličování, protože mi bylo fakt zle z toho počtu vatových tamponků, které jsem každodenně spotřebovala. Nelituju! Velmi se mi díky tomu zlepšila pleť, což je fajn, ale hlavně vytvářím méně odpadu, protože to množství tamponků, jak píšeš, je šílené. Do budoucna si chci koupit ty pratelné a odbourat tak kupování vatových tamponků úplně.

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig