Zdravá alternativa tiramisu | Vendula Jirmannová

pátek, ledna 18, 2019

Zdravá alternativa tiramisu


Možná někteří z vás vědí, že pečení bylo vždy mé hobby. Tedy alespoň do doby, co jsem žila s rodiči. Bavilo mě péct dezerty, které jsem se snažila rozluštit z maminčiny kuchařky, které jsem si postupem času přizpůsobovala své chuti a později i zdravějším alternativám. Jenomže po přestěhování se do Prahy na to nebyla uzpůsobena kuchyň a především mi chyběli lidé, kteří by mi pomohli se snědením mých výtvorů. Proto se tu dlouho dobu ani žádný recept neobjevil.

Díky navázání spolupráci s Jacobs jsem dostala malý úkol, a to připravit recept, do kterého zakomponuji kávu. To pro mě zároveň i zavonělo příjemnou nostalgií a já byla naprosto nadšená, jelikož to byl podmět k tomu se vrátit do kuchyně z jiného důvodu než jen běžného vaření oběda či otevírání lahve s vínem. Samozřejmě že mě hned napadl tradiční italský dezert tiramisu. Prvotně jsem se od něj snažila upustit a zvolit například cupcaky či cheesecake, nicméně mi došlo, že to by u nás nikdo nejedl. Sníst ve dvou lidech celý dort či 12 cupcaků je prostě šílené. A tak jsem si uvědomila, že prvotní myšlenka byla ta správná. Jen jsem se rozhodla pozměnit suroviny, abych ukojila nejen chutě, ale i budoucí pohled do zrcadla.


Suroviny
  • Krém
    • Ricotta | 250 g
    • Smetana ke šlehání | 250 ml
    • Čekankový sirup | dle chuti
  • Ostatní
    • Celozrnné piškoty | cca 120 g balení
    • Káva Jacobs | cca 4 menší šálky
    • Holandské kakao


Postup je zcela jednoduchý a snad bych ho zde ani psát nemusela. Smetanu za pomoci mixéru vyšleháme a zlehka smícháme s ricottou. Tu jsem zvolila z důvodu, že oproti mascarpone obsahuje daleko méně tuku. Sice její textura není tak hezky jemná a táhlá, ale to z části doženeme smetanou. Ta sice obsahuje vyšší procento tuku, ale stále se nedostaneme na čísla jako se samotným mascarpone. Dle chuti do krému přidáme čekankový sirup. Ten je naprosto skvělý v tom, že obsahuje jen 5 % cukru a 71 % vlákniny, ale i přesto je velmi sladký. Poté si už jen připravíme kávu. V mém případě nasypu zrnka Jacobs Crema do kávovaru a připravuji nejmenší a nejsilnější esspreso. Díky této verzi kávy se nemusím bát nijak hořké a trpké chuti. V kávě následně máčím piškoty, které pokládám do sklenice. Vždy střídám vrstvu piškotů a krému, dokud mi nedojde krém, či nejsem s velikostí jedné porce ve sklenici spokojená. Na závěr jen ozdobím kakaem, piškoty a kávovými zrny.


SHARE:

Žádné komentáře

Okomentovat

Blogger Template Created by pipdig