Na skok do Vídně | Vendula Jirmannová

úterý, srpna 21, 2018

Na skok do Vídně


Možná víte, možná nevíte. Nic podstatného. Nicméně toto nebyla má první návštěva Vídně. Poprvé jsem ji navštívila roku 2016 ještě že mám ten blog a tento víkend tedy, po dvou letech, znovu. Plány byly více méně jasné. Galerie, koncert Justina Timberlaka a procházení se centrem. Nebaví mě jezdit od pamatáky k památce. Ano, ráda je uvidím, ale chci se procházet a nasávat atmosféru města. Nekoukat do výloh, koukat na vršky baráků, všímat si chování lidí, prostě jen být a proplouvat, nikam se nehonit.





Vídeň je pro mě zatím městem, které se nejvíce podobá Praze. Minimálně z těch měst, co jsem prozatím navštívila. Nicméně u mě asi Vídeň vede. Je krásně čistá a pomalá. Nikdo se nikam nehrne, všichni se v klidu procházejí, všichni jsou neskutečně vstřícní a nápomocní. No a jelikož jsem milovník umění, a to že Praha je kulturně velmi bohatá, tak Vídeň je stále v popředí.




Kamkoliv se hnete, tam něco je. Nevíte, jestli dříve koukat nahoru, doleva, doprava nebo pod nohy. Všechno vás tak neskutečně láká a přitahuje. Jelikož pořád poletuji a ne vždy stojím nohama na zemi, už párkrát mě napadla myšlenka odstěhovat se do zahraničí. No pokud to někdy udělám, dost možná to bude Vídeň. Je kousek, je krásná. Zas a znovu. Článek plný superlativ.





Opět jsme zavítaly do galerií. Znovu jsem navštívila přenádhernou Albertinu a nově i Mumok. Měla jsem za to, že jsem tam byla, ale hned mi došlo, že se školou jsme navštívili Leopoldovo muzeum. Možná zpětně trochu i lituji, že jsme se tentokrát Leopoldovu muzeu vyhnuly, ráda bych ukázala Egona Egonovi.







Zapadlé vnitrobloky.




SHARE:

1 komentář

Blogger Template Created by pipdig