Akné a co na něj pomohlo vám | Vendula Jirmannová

pondělí, října 16, 2017

Akné a co na něj pomohlo vám


Ty malé a někdy větší bolavé pupínky. Pupínky na čele, tvářích, bradě, dekoltu, zádech a případně i končetinách. Pupínek, co se někdy objeví každému z nás. Někomu zmizí do rána, jinému se rojí ve velkém a nechtějí (z)mizet. Kolikrát ani ne tak esteticky nevzhledná záležitost, spíše jako bolavá otrava. Ačkoliv se projevy mohou zdát u většiny z nás stejné, ne pokaždé mají ten stejný původ.

Akné se mi začalo objevovat zhruba ve dvanácti letech. "To jsou hormony, to brzy přejde," říkalo mé okolí. A tak jsem začala používat první makeup a kosmetiku plnou alkoholu, abych se těch otravných vetřelců zbavila. Nic nepomáhalo. Ve čtrnácti letech jsem začala brát hormonální antikoncepci. "Ta určitě zabere, do třech měsíců nebudeš mít ani pupínek." Utekly tři roky a pleť stále v horším a horším stavu. HA jsem vysadila a nastoupila čínská medicína. Taktéž žádná změna.
Kosmetika přes Avon, Biodermu, Lush, Dermacol či Niveu. Vysazení cukru, lepku či mléčných produktů, kontryhelové čaje, kopřivové čaje a další různé bylinky. Kvasnice v podobě prášků, zinek, železo, přechod na veganství, odchod z veganství. Vynechání chemických přípravků a používání čistě přírodních. Makeup na aknózní pleť, přírodní makeup. Na spousty dalších věcí jsem jistě zapomněla.
Jediný moment, kdy se mi pleť neskutečně zlepšila, byla týdenní dovolená v Egyptě. Přisuzuji to přímořskému podnebí a celkově mořské vodě. Aktuálně jsem ve fázi, kdy je má pleť jak na houpačce. Jeden den přijatelně hezká, další den se nedá začervenání ani skrýt pod makeup. Příští týden jdu pro výsledky z rozboru na potravinové alergie. Ačkoliv bych měla doufat, že jsem zdravá, tak spíše doufám v negativní výsledky a dozvím se, že mi tuto neplechu způsobují alergie na určité potraviny.

Na instagramu jsem vás žádala o vaše rady, jak jste se akné zbavili. Přišlo mi nesčetně moc zpráv. Ty jsem právě prošla a sepsala je vám. Dost věcí jsem sama zkoušela, ale bez výsledku. Nicméně na každého funguje něco jiného. Zároveň vás i prosím, než cokoliv začnete používat, pročtěte si o tom na internetu. Neručím za jakékoliv vedlejší účinky.

Pečující kosmetika volně dostupná

Jarischův roztok/voda - používat místo pleťové vody
Africké černé mýdlo - na čištění pleti
Lush - Grease lightning (gel na pupínky)
Hemagel
Teatree olej - na velké pupínky
Dětský pudr na celou pleť
Skinoren krém
Akneroxid krém
Čistící přípravky s mořskou solí
Aknecolor - místo makeupu
Mýdlo Dettol na čištění pleti
Bambucké máslo
Konopná mast

Koloidní stříbro (více info na internetu)
Jablečný ocet - pleťová voda (více info na internetu)
Odvar z petržele - na potírání pleti
Maska z kvasnic
Jílové masky
Kosmetika s látkou psylium

Značky

La Roche Posay řada Effaclar
Ryor řada Aknestop
Himalaya
SynCare
Nu Skin
Mary Kay
Bioderma
Havlíkova apotéka
DR.Hauschka
Larens
Yves Rocher
Santa Verde s Aloe vera
Biologique Recherche

Pečující kosmetika na předpis

Duac gel - na pupínky
Differine - na celý obličej
Zynerit

Strava

Pít selen
Pít hodně vody
Zelený čaj (bacha na dehydrataci)
Kopřivový čaj
Kontryhel čaj
Detoxikační čaje

Jíst zelené řasy
Nejíst lepek
Nejíst cukry
Nejíst čokoládu

Každý den lžička kvasnic - možnost přidat cukr kvůli chuti
Liposkin - doplněk stravy

Z lékařského hlediska

Dermatologie
Alergie (příp. potravinové alergie)
Antibiotika na zánět
Pročistit střevo
Pročistit játra
Izotretinoin
Curracné
Dermatitida (může pomoci omezení vitamínu C)
Kortikoidová kůra

Doplňkové rady a jiná péče

Face up - přístroj na léčbu akné
Laser
Oplachovat obličej pouze ráno a večer čistou vodou a mazat soft niveou
Desinfekcí z lékárny čistit štětce před každým použití
Nemačkat pupínky - chodit ke kosmetičce
Nestresovat se stavem pleti - čím víc ti to bude jedno, tím lepší
Chemický peeling
Vyměňovat častěji povlaky polštářů, případně spát na ručníku a ten každý den měnit
Nesahat do obličeje
Pokud nepomáhá dlouhodobá vnitřní ani vnější očista, může se jednat o psychosomatické důvody
SHARE:

4 komentáře

  1. Mně na akné pomohl jen Effaclar a na pupínky Aknemycin. Nemám sice pleť úplně dokonalou, ale pokroky tam jsou znát :) Na Effaclar produkty jsem psala nedávno recenzi, tak se klidně koukni ;)

    https://elisminarova.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Nemůžu říct, že mám vysloveně akné (tím jsem fakt nikdy netrpěla, ťuk ťuk), ale sem tam se mi pupínek nebo pupínky na obličeji objeví.
    Vyzkoušela jsem fakt snad vše. Nejvíce mi pomáhal Bactroban, jenže to byla antibiotická mast (takže ne nic moc na dlouhodobé používání), ale špatný nebyl. Pak mast přestaly vyrábět a měla jsem po. 😁 Každopádně teď používám na občasné pupínky Biretix gel a ten fakt doporučuji, kde jen můžu! Je to sice dražší záležitost, ale už ho mám půl roku doma a stále je jako nový. Ubývá velice málo, ale účinnost je fakt na velké úrovni. :) Schválně po něm mrkni a zkus. Stojí asi 500 Kč, ale za zkoušku si myslím, že nic nedáš. Je to fakt zázrak!

    OdpovědětVymazat
  3. Tak přidám svůj příběh. S akné se léčím od svých 15 let, kdy mi propuklo nejen v obličeji, ale i v dekoltu a na zádech. Po neúspěchu s různými antibiotiky, mastičkami a chemickým peelingem jsem nakonec začala brát antikoncepci. Ta pomohla, ale neslo to s sebou spoustu jiných zdravotních potíží. Vysadila jsem ji po sedmi letech a akné se mi vrátilo snad ještě v horší formě. Nastoupila jsem na stacionární léčbu v Achillea - bez úspěchu. Další chemický peeling a dalších milion mastiček - kdo se s akné léčí tak zná - Eclaran, Dalacin, Duac gel. Duac jako jediný občas trošku zabral, ale nesmí se brát dlouhodobě. Ve svých 29 letech jsem nyní šla k nové kožní, které mi v podstatě sdělila, že už není možnost vyzkoušet nic jiného, než co jsem měla. Tedy kromě Roacuttanu. S díky jsem odmítla a v autě jsem se rozbrečela nad obrázkem zdeformovaného miminka v letáčku k Roa. Bude mi třicet a ne děkuji, nechci mít postižené miminko... Myslela jsem, že jsem už vyzkoušela snad všechno. Pak jsem na doporučení kamarátky vyzkoušela konopnou léčbu. A tím nemyslím konopné mastičky, ty mi nepomohly. Ale je to 10% CBD konopný olej, kape se pod jazyk třikrát denně. První úlevu jsem zaznamenala už po týdnu. Když jsem se dopracovala na 3x denně pět kapek, přestaly es mi úplně dělat velká boláky. Sem tam pupínek, ale to už je opravdu skoro nic. Na obličeji mi zůstávají už jen jizvy po akné. Za všechny možné léčby už jsem vyhodila tolik peněz, až to není pěkný. Ten CBD olej taky není nejlevnější, ale zlepšení byste měli vidět už při první lahvičce. Navíc není nutného brát dlouhodobě, stačí po zlepšení stavu pomalu začít kapičky zase ubírat. Kupuju ho na Zelená Země - viz.: www.zelenazeme.cz/obchod/cbd-konopny-olej-10-10-ml?aff_id=CBD Dejte si do košíku kód "CBD" a odečte se vám 5%. Taky jsem objevila na doporučení kosmetiku Inlight - čistící balzám na obličej je dar z nebes, vydrží cca půl roku. Pořád jsem řešila mastnou pleť, ale šupinky suché kůže z různých krémů nebo prostě na tvářích, po tomhle se mi pleť krásně sjednotila. Držím všem pěstí v boji s akné, bohužel pro některé je to téměř celoživotní boj :( ALE NEVZDÁVEJTE TO!

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, zkoušel jste někdo na akné CBD? Co jsem tak četl, tak má spoustu benefitů, mezi kterými je právě i zklidnění akné. Tak by to jistě stálo za zkoušku. :)

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig