Fotografem bez foťáku | Vendula Jirmannová

čtvrtek, srpna 03, 2017

Fotografem bez foťáku


Ajaj, Jirmannová, opět pozdě! Už to budou dva měsíce, co jsem měla tu čest sedět vedle světově úznávaného reportážního fotografa, Jana Šibíka. Držitele mnoha cen, autora spousty až srdcervoucích fotografií a fotografa časopisu Reflex, kteří snad jako jedni z prvních otiskli jeho fotografie pořízené telefonem. Jo a vlastně mimochodem, mám tu pro vás detail, drb, poznámku, cokoliv který mi neunikl. To proto, že jsem detailista a perfekcionista. Jan nosí barevné ponožky, to já mimo focení také ráda!
Na tuto akci jsem byla pozvaná společností Ford Motor Company, za což jim ještě jednou zpětně mockrát děkuji. Jsem si moc vděčná této příležitosti, jelikož sama se z části živím i focením. Sice já se zaměřuji spíše na portrétní fotografie, ale toto byla opravdu skvělá zkušenost a příležitost se přiučit nečemu novému.



Jelikož se jednalo o workshop, který Jan běžně pořádá a vy máte také možnost se ho zúčastnit, nebudu vám všechny rady prozrazovat, jelikož bych ho tím akorát mohla obírat o potencionální zákazníky. Nicméně tu je něco málo, co mi v hlavě utkvělo a to vám teď prozradím. Ale opravdu jen něco málo!



U fotografování na telefon je obrovská výhoda, že vás skoro nikdo nebude brát jako fotografa, tím pádem nepřitahujete tolik pozornosti a můžete s trochou štěstí být zcela nenápadní. Narozdíl od fotoaparátu máte telefon stále při ruce a je s ním daleko rychlejší manipulace, jelikož nemusíte zdlouhavě nastavovat expozici, tohle vše udělá telefon za vás. Další tip co tu pro vás mám jsou rozhodně aplikace na úpravu fotografií. Já osobně vždy upravovala fotografie přímo na instagramu, případně na zvýšení intenzity bělosti některé z věcí aplikaci Whitagram. Jan nám doporučil aplikaci Snapseed, takže jsem si ji pro všechnu zvědavost stáhla a od té doby ji pravidelně používám, jelikož ty možnosti jsou daleko rozsáhlejší a z mého pohledu i přirozenější.



Samotný workshop byl proložen i fotografováním automobilů značky Ford a následoval oběd v Meze restauraci. A jídlo to já můžu, na to nikdy nejde říct ne. A nakonec už jen přidám pár fotografií, které jsem pořídila sama na mobilní telefon.







SHARE:

3 komentáře

  1. No konečně! Vidíš, jak se ti článek povedl :)

    OdpovědětVymazat
  2. tak to musela byť super akcia, na ktorej ste sa museli veľa dozvedieť! :).
    vytvorila si nádherné fotografie, ktoré sa ti nesmierne podarili!

    KEJMY ♥.

    OdpovědětVymazat
  3. Nějaký takový kurz bych chtěla někdy zkusit :) Focení miluju, mám doma zrcadlovku, ale poslední dobou si mnohem více užívám focení právě mobilem - je to snadný, mobil mám po ruce skoro pořád a fotky kvalitou zrcadlovkám téměř sahají na paty.

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig