Makový dort s banánem | Vendula Jirmannová

pátek, dubna 14, 2017

Makový dort s banánem


Projíždím články, abych si našla osnovu na psaní receptu a uvědomuji si, že už je to neskutečně dlouho, co jsem nějaký publikovala. V kuchyni trávím čas především kvůli vaření a v kombinaci se školou mi na pečení nezbývá moc času. Když už náhodou něco peču, tak si nikdy nezapisuji recept a kdo mě zná, tak ví, že peču i vařím zásadně bez receptů a od oka. Dnes jsem se ale rozhodla, že bych si mohla ingredience zvážit, sepsat na papír a udělat vám opět radost receptem.
Podobný makový dort jsem pekla asi dva týdny zpět a jelikož všem moc chutnal, rozhodla jsem se ho zkusit napodobit. Do všech svých kulinářských pokusů nechci dávat cukr ani lepek. Když už chci sladit, snažím se využít banán či med a když potřebuji mouku, tak jedině bezlepkovou. Ale nemám ráda mouky jako je například Jizerka, jelikož bývají chemicky zbavené lepku. Proto mám nejraději kukuřičnou, kterou jsem i tentokrát využila.


Suroviny
  • Korpus
    • Banány | 3 - 4 ks
    • Vejce | 3 ks
    • Máslo | 50 g
    • Sójové mléko | 300 ml
    • Mák | 200 g
    • Kukuřičná mouka | 50 g
    • Kakao | 10 g
    • Prášek do pečiva | 1 ks
    • Med | dle chuti
  • Krém
    • Tvaroh | 250 g
    • Smetafix | 1 ks 
    • Med | 2 lžíce
    • Citron | pár kapek
  • Poleva
    • 90% čokoláda | 250 g
    • Sójové mléko | tak trochu na zředění

Počet banánů závisí na jejich velikosti. Já jsem měla menší, proto jsem dala čtyři. Pořádně jsem je rozmačkala vidličkou a v robotu smíchala s vejci, rozpuštěným máslem, medem, mlékem a následně přidávala sypké ingredience. Vzniklou hmotu jsem nalila do formy a tu vložila do předehřáté trouby na 175 ºC, kterou jsem po deseti minutách stáhla na 150 ºC a pekla asi dalších 45 minut. 
Jakmile byl korpus upečený, nechala jsem ho chvíli chladnout v troubě s otevřenými dvířky, aby mi nespadnul. Postupně jsem ho vyndávala ven, nožem podélně rozpůlila, oddělila a nechala dále chladnout. Během toho jsem si vyšlehala tvaroh s medem, citronem a přidala smetafix, aby hezky zhoustnul, držel svoji konzistenci a pod vahou korpusu, který na něm bude, mi neutekl do všech stran. Natřela jsem ho na vychladlý korpus a přikryla horním dílem.
Do misky jsem si nalámala čokoládu a přidala trochu mléka. Společně jsem to dala do mikrovlnky, průběžně míchala, aby se mi čokoláda rozpustila a následně jsem to natřela na dort.


SHARE:

9 komentářů

  1. Recept vypadá hodně lákavě ;) vyzkoušíme ;) děkujeme za tip :)

    SISTERSHOODS

    OdpovědětVymazat
  2. Snažili jsme se udělat se svou dcerou Annou. Obdržela karta není úplně stejné jako na fotkách :)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to chutně, až budu mít čas, zkusím upéct! :)

    http://elisminarova.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Vyzerá to skvele,len sa chcem opýtať č by som mohla nahradiť kukuričnú múku? Ďakujem

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, mám bezlepkovou dietu, takže dort určitě vyzkouším. Místo kukuřičné mouky (která obsahuje poměrně málo živin) doporučuju použít pohankovou a rýžovou mouku. Míchám je cca v poměru 2:1. Rýžová dodá pěknou lepivou konzistenci (nahradí lepek). Janča :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, moc děkuji! :) Normálně pohankovou používám a vůbec ji nemíchám, ale neměla jsem ji rovnou doma, tak jsem dala kukuřičnou. S rýžovou jsem ji nikdy nemíchala, ale vyzkouším to, takže moc děkuji! :)

      Vymazat

Blogger Template Created by pipdig