Rome 2017 | Vendula Jirmannová

čtvrtek, února 23, 2017

Rome 2017

Bylo to poprvé, co jsem letěla do zahraničí na vlastní pěst. Sice jsem již pár zemí navštívila, ale vždy to bylo s rodiči a nebo jsem letěla za sestrou do Kanady. Tentokrát to ale byla premiéra, kdy všechna starost padla na mě. Od zařízení letenek, ubytování přes pojištění a veškeré financování. Byl to moment, kdy jsem si na chvíli připadala zodpovědně a svým způsobem i dospěle, ačkoliv ta už tu je druhým rokem.

Do Říma jsem letěla s kamarádkou Májou, kterou možná už znáte z mého instagramu. Využily jsme nízkonákladovou společnost Ryanair, kde můžete mít dvě příruční zavazadla, což je pro mě naprosto ideální. Malý kufr, kabelka a můžeme vyrazit. Ubytování jsem sehnala přes Airbnb v oblasti metra Pigneto, kam moc turistů nezavítá a proto jsme měly možnost poznat i ten pravý italský život. Ulice byly zcela posprejované a špinavé. Navíc jsme díky naší bledé středoevropské pokožce mezi všemi zářily a proto jsme byly středem pozornosti na každém kroku. Nic příjemného pro dvě drobné holky.


Výhodou našeho ubytování u Pietra byly rozhodně při nejmenším vouchery na snídaně. Co ráno, to jeden voucher. Bohužel poslední den bychom ji nestihly a tak jsme si po krátkém spánku po příletu dali večeři ačkoliv to měla být snídaně v místním bistru Fattori. V hodnotě jednoho voucheru byla káva a croissant.




Hned druhý den jsme se vydaly do centra. Nechtěly se nám shánět jízdenky na tramvaj a ke Colloseu to bylo asi čtyřicet minut cesty, proto jsme se vydaly k památkám pěšky. Byly jsme nadšené, když jsme konečně v dáli zahlédly ten obrovský monument. Z fotek můžete vidět, že ani do záběrů se mi pořádně nevešel. Navíc v ten den bylo opravdu nádherně a tak mi sluníčko vykreslovalo odlesky skel objektivu do fotek. Pro někoho kýč, ale já to miluji.




Pokračovaly jsme cestou k Forum Romanum. Od Collosea to nebylo vůbec daleko. Tady jsme si na chvíly sedly, odpočívaly, trochu se najedly a sledovaly pouliční umělce. Nejvíce nás zaujal černoch, nejspíše Jamajčan, který opravdu skvěle hrál a zpíval. Takové to opojení příjemnou atmosférou, kdy cítíte, že se blíží jaro a veškeré krásné momenty a zážitky spojené s ním.

Trajánův sloup, v pozadí Bazilika Ulpia

Altare della Patria

 Fontana di Trevi

Gelato zmrzlina nesměla chybět 

Temple of Hadrian 

Pantheon 

 Pohled na Španělské schody

Pohled ze Španělských schodů

Giorgio de Chirico

Z Piazza di Spagna jsme se pěšky vydaly do galerie moderního umění. Cesta nám dala docela zabrat, navíc mapa nám ukazovala blbou polohu. Nakonec jsme galerii našly a prý díky Májiný StarWars kšiltovce jsme měly vstup zdarma. :D

Amedeo Modigliani

Gustav Klimt 

Claude Monet


Na druhý den jsme měly zakoupené vstupenky do Sixtinské kaple a Vatikánských muzeí. Ráno bylo dost času, proto jsme si daly v klidu snídani, koupily si na ulici pomeranče a v místním parku je snědly. Mě honila mlsná a tak jsme navštívily pekárnu a bistro Necci, kde jsme si zakoupily skvělé muffiny.

Bazilika svatého Petra

Poslední večeře, Leonardo da Vinci a šílené osvětlení 

Vatikán z fotoaparátu

Vatikán z telefonu

 Pohled na kopuli v Bazilice svatého Petra od Michellangela


Ani nevím jak to vše zakončit. Řím byl opravdu nádherný, i když Praha je Praha. Nicméně celý výlet hodnotím jako obrovskou zkušenost a veliký zážitek, na který budu ještě hodně dlouho vzpomínat. Ráda bych to celkově pojala jako odrazový můstek do dalších let, kdy bych ráda cestovala a poznávala cizí státy a města.
SHARE:

10 komentářů

  1. Ahoj, hrozně mě tento článek zaujal, super, Gustava Klimta, Moneta a Večeři Páně miluji, sama jsem v Římě byla a moc jsem si to užila, ale již je to nějakou dobu, cca ve tvém věku. Krásný článek, moc chvílím, ostatně to vystihuje podle mého soudu Tebe samou. pa E.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný, celkově mám Itálii ráda, ale v Římě jsem nebyla. Jste dobrý, že jste si tak všecko zařídili, taky to plánuju, zas jiný zážitek a zkušenost no. Skvělý fotky, památky , asi by se mi od tama moc nechtělo :)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky, musel to být skvělý výlet, já bych se do Říma chtěla podívat strašně moc!!
    Young, wild and free

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je paráda! Tam bych se také ráda podívala.:)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  5. Krásne fotky :) My ideme s priateľom do Ríma v júni po mojich maturitách a príjmačkách, tak sa už veľmi teším!
    Jane´s World

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotky! My byli v Římě před 2 lety, ale měli jsme na něj jen 1 den, takže určitě plánujeme s přítelem jet tam znovu :)

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné fotečky Vendy.Chtěla bych se tam podívat.

    OdpovědětVymazat
  8. Wow, mě letos Itálie taky ještě čeká, sice ne Řím, ale už se moc těším ! :)

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig