Vienna 2016 | Vendula Jirmannová

neděle, června 26, 2016

Vienna 2016


Minulý čtvrtek pár lidí z našeho oboru vyjelo do Vídně, podívat se na tři výstavy. Měli jsme sraz už ve tři ráno v noci u školy a vyrazili na nekonečně dlouhou cestu autobusem. Nikdy jsem Vídeň nenavštívila, takže jsem se opravdu těšila. Navíc jsme se opravdu nemohli dočkat na díla některých umělců, jako je například Schielle, Picasso či Monet.

Ještě než jsme dorazili na místo, odkud jsme se vydali vstříc galeriím, zastavili jsme u Hundertwasserovi vily. Moc zajímavá, ale přitom hezká architektura.




Odtud jsme se autobusem přesunuli do centra a vydali se do přenádherné Albertiny. Má opravdu krásnou atmosféru a neskutečný interiér. Právě zde nás čekala díla od Moneta, Picassa, ale i Signaca a dalších umělců, například zde vystavuje i Kupka.







Po asi tříhodinové výstavě v Albertině jsme došli ke kostelu svatého Petra, kde jsme měli zhruba hodinový rozchod. Navštívili jsme kavárnu cukrárnu či bistro Aida, kde si většina z nás dala kávu a já nemohla odolat pravému sachru. Byl daleko lepší než ty, co můžete sehnat u nás, ale není se čemu divit. Poté jsme s kamarádkou chtěli utratit zbylá eura, takže jsme procházeli obchody se suvenýry, kde se nám nic nelíbilo. Nakonec jsme skončili v obchodě Manner, ale ani tady jsem si nic nekoupila.

Kostel sv. Petra 


 Dóm sv. Štěpána



Po pauze jsme se přesunuli do druhé galerie, tentokrát do Leopoldova muzea, kam jsme se těšili právě na již zmiňovaného Schielleho. S ním tam zároveň vystavovala například Berlinde de Bruyckere, od které můžete vidět taková ta trochu bizarnější díla.










 Gustav Klimt

 Jeho ateliér

Alfred Hrdlicka

Odtud jsme přešli do nedalekého uměleckohistorického muzea. Opět opravdu překrásný interiér v novorenesančním směru. Jsou zde vystavěny sbírky umělců jako je například Albrecht Dürer, Arcimboldo, Caravaggio a další. Nicméně odtud moc fotek nemám, jelikož jsme po celém dni byli opravdu unaveni.


SHARE:

10 komentářů

  1. Moc hezký článek, pěkně napsané..studovala jsem umění takže tohle téma ocením a až se zase vydám do Vídně, tak budu vědět kudy kam a na koho :-) Díky moc, měj se pěkně Vendy
    zdraví Zuzka

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné fotky, do Viedne chodím strašne rada, či už za nákupmi alebo po pamiatkach:) Tiež rada chodím do Pratru!:)

    Saja Frey blog

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za inspiraci na výlet, v létě možná vyrazím! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já Vídeň naprosto miluju, už jsem tam byla několikrát, jsou tam nejhezčí kavárny, uličky, ale taky právě muzea :)
    Young, wild and free

    OdpovědětVymazat
  5. Já ve Vídni byla jenom jednou a to na vánočních trhách. Jinak jsem bohužel ještě neměla možnost si jí projít :). V Manneru jsem byla v Salzburgu a neseženeš tam nic, co není u nás v supermarketech. Mám ráda takovéhle články z výletů! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Všichni teď jezdí do Vídně, to je krásný! :) Super fotky!!!

    OdpovědětVymazat
  7. krásné fotky:) Víden celkově je strašně krásný město:)

    OdpovědětVymazat
  8. Ty jo, tak tam to vypadá naprosto nádherně. Ve Vídni jsem byla dvakrát, ale ani jednou ne kvůli výstavám :/ Asi to budu muset napravit. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Neskutočne ma bavia tvoje články, fotky sú strašne krásne a galérie ma zaujali. Vo Viedni som bola nedávno, akurát o tom chystám článok, dúfam, že sa ti tam vážne páčilo keď si ju navštívila prvýkrát.

    http://dreamermermaidgirl.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  10. Vídeň je opravdu krásné město a mám na ni jen dobré vzpomínky a na tvých fotkách vypadá snad ještě krásněji.

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig