Vanilkové cupcaky | Vendula Jirmannová

pondělí, listopadu 30, 2015

Vanilkové cupcaky


Slibovala jsem na instagramu, že recept na cupcaky tu bude už o víkendu, ale znáte mě. Nesmím nic slibovat! A jelikož jsem dnes byla u doktorky, po asi pěti dnech trápení, byla jsem oficiálně prohlášena nemocnou. Ale o tom zase příště, teď Vám konečně napíšu recept na cupcaky.
Jak jinak, jsou opět bezlepkové a z mojí hlavy. Nejvíc pyšná jsem na krém, který je dokonalý a chutnal hlavně všem a ne jen mně.


Suroviny

  • Muffiny
    • Máslo | 125 g
    • Moučkový cukr | 100 g
    • Vejce | 2 ks
    • Mouka | 250 g
    • Prášek do pečiva | 1/2 balíčku
    • Mléko | půl hrnku, podle potřeby více
    • Vanilkový extrakt | pár kapek

  • Krém
    • Tvaroh | 250 g
    • Smetana ke šlehání | 125 ml
    • Čokoláda (70% +) | 100 g
    • Moučkový cukr

Máslo společně s vejci a cukrem vyšleháme. Co se týká cukru, použijte klidně třtinový, ale nejprve si ho rozmixujte na moučkový. Pokud se cukru chcete úplně vyhnout, oslaďte stevií a přidejte více mouky, než je uvedeno. Následně do směsi přidejte mouku a prášek do pečiva. Já použila obyčejnou bezlepkovou mouku na pečení z DM, kterou koupila mamka. Normálně bych ale použila kukuřičnou hladkou. Vše promíchejte, přilijte mléko a dle síly vašeho extraktu, přidejte pár kapek.
Těsto Vám dá na 12 košíčků. To rovnoměrně rozdělte a pečte zhruba 25 minut na 180°C.
Jakmile máte upečeno, nechte je pořádně vychladnout a pustíme se do krému.

Tvaroh společně se smetanou vyšlehám, až mi krásně zhoustne, hlavně to ale nepřežeňte, ať z toho nemáte máslo. V mikrovlnné troubě rozpustím čokoládu. Trvá to zhruba minutu, ale pro jistotu každých 15 vteřin čokoládu zkontrolujte a promíchejte. Nechte ji trochu vychladnout, aby to nebyl pro šlehačku velký šok a nezačala se roztékat, následně ji tam přidejte a šlehejte. Krém by měl krásně zhoustnout. Podle chuti můžete přidat moučkový cukr. Následně už jen krémem ozdobte cupcaky a máte hotovo.


SHARE:

7 komentářů

  1. Jéé vypadají opravdu krásně a hlavně jsou velmi jednoduché :) hned bych je udělala, ale přítel je nejí a já bych jich 12 opravdu nesnědla :D

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, to vypadá nádherně! Přímo k nakousnutí :-D A opět to máš (jako vždy) krásně nafocené! :-)

    Pája

    OdpovědětVymazat
  3. Ten recept na těsto určitě vyzkouším :) Ale krém mám ráda ten pudingový, ale uvidím - možná časem zkusím i tento :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak toto určitě v nejbližší době vyzkouším :)) Děkuji za radu Vendy :)

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig