Problém zvaný židle | Vendula Jirmannová

čtvrtek, února 25, 2021

Problém zvaný židle

 

Ano - opět se stěhujeme. U nás by se to dalo pomalu nazývat tradicí. Máme sice krásný byt, ale mně už delší dobu trápí potřeba zvaná "pracovna". Takže když se nám od našeho majitele bytu naskytla možnost jít bydlet do bytu o barák vedle, neváhali jsme. Náš nový byt bude totiž o zhruba dalších dvacet metrů - v podobě místnosti navíc - větší. A tak si tam dočasně zařídím pracovnu.

Aktuálně jsme v krásném 2kk bytě, který by nám dostačoval, pokud by nebyla situace jaká je. Vyvinulo se to tak, že mi Petr, jakožto učitel na SŠ, zabral pracovní kout, a já jsem tak nucená pracovat z postele. Navíc hned po vyučování bere do ruky kytaru, což mi na soustředěnosti moc nepřidává.

Nový byt bude mít větší chodbu, než má náš dosavadní, koupelnu s vanou (jak ta mi chybí) a oknem (skvělé pro větrání a kytičky!), kuchyň bude také o kus větší, a místo dvoupltýnky bude čtyřplotýnka. Nájem se nám sice o něco - překvapivě - zvedne, ale je tam tolik pro, že to za to stojí. Navíc kdybych se rozhodla pronajmout si kancelář, bude cena nájemného daleko vyšší.

A proč že píšu tento článek? Máme tu problém. Tedy... banalitu. Tím, že nám z místnosti s kuchyní zmizí knihovna, a především pracovní kout, vznikne nám konečně dostatek místa pro jídelní stůl se čtyřmi židlemi. Jsme totiž aktuálně chudáci, a židle máme jen dvě. A jelikož nám naše obyčejné židle potažené textilií Johanka rozdrápala, jsem na lovu nových.

Kvůli Johance se tedy musíme vyhnout látkovým židlím a křesílkům - která se mi stejně zdají v jídelně nepraktická - a jsme nuceni volit kov či dřevo. Zamilovala jsem se hned do několika židlí, což mi evokovalo nápad zakoupit každou židli jinou. Jelikož máme bílý jídelní stůl, v místnosti budou bílé zdi a bílá kuchňská linka - můžeme si to dovolit. Na první koláži můžete vidět mé favority. Jediná stolička nebude stát u stolu, ale hodím ji někam bokem jako stoličku pod květinu. Když bude potřeba, bude snadno využitelná.

Jaký máte názor na tento způsob oživení? Líbí se vám, nebo jste spíše pro klasiku?


SHARE:

2 komentáře

Blogger Template Created by pipdig