Materiál na prvním místě | Vendula Jirmannová

středa, ledna 20, 2021

Materiál na prvním místě

Co jsou vaše preference při výběru oblečení?

U mě se za poslední roky dost změnily. Pár let zpět by mě jistě nejvíce zajímala cena. S tou se velmi brzy začala pojit otázka udržitelnosti, kdy jsem hojně vyhledávala secondhandy, kterým se ani dnes nechci vyhýbat - ač nyní jsem do toho vyjma on-line možnsotí nucena. Díky covide. Dnes jsem propadla spíše materiálům.



Jsem přesvědčená, že spousty kvalitního oblečení se prodává i v secondhandech, jelikož zkrátka někdo vlnu nesnese. Na druhou stranu mám u těchto přírodních materiálů strach, abych si s nimi domů nepřitáhla pro příklad moly, kteří by mi zlikvidovali půlku mého šatníku.

Nesmírně ráda bych nakupovala kvalitní kousky u dobrých firem, ale dát za jeden kašmírový svetr 5 000 a více (spíše více), mi můj rozpočet bohužel nedovolí. A tak jsem se zamilovala do Manga. Mám od nich doma jen za loňský rok čtyři kašmírové přírůstky, a jeden saténový v podobě bílé basic košile.



Do budoucna bych se ráda zaměřila na spodní prádlo. Přeci jen když nechci své tělo obalovat v umělých vláknech, o to více je nechci mít v intimních partiích.

U těchto umělých vláken, jak já ráda říkám oblékání se do plastů, mě nejvíce děsí myšlenka rozložitelnosti. Ať už ten svetr či cokoliv jiného prodám, jednoho dne stejně skončí někde vyhozený, jelikož se někde natrhne, někdo ho polije nebo zkrátka doslouží, protože životnost těchto materiálů není nikterak dlouhá. A tak se mi více líbí na skládce pohozená vlna, než kus plastu.

Jak jste na tom s materiály vy? A jak nahlížíte na recyklovaný polyester?

SHARE:

2 komentáře

  1. Souhlasím, že je lepší nekoukat tolik na cenu a spíše se zajímat, aby oblečení bylo kvalitní a déle vydrželo. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem teď vyhazovala šaty a přemýšlela jsem jestli je dát do toho koše na oblečení, či do popelnice... z popelnice to skončí na smetišti, nerozloží se a bude to další krám, který tu hroudu za městem ještě víc rozroste a nebo to hodím do toho koše a půjde do to sekáče, kde to sice třeba někdo koupí na látku, nebo si spraví, ale stejně jednou to skončí na ty hroudě... je škoda, že chybí nějaký koše na oblečení, odkud se to nějakým způsobem pak dá do nějaké recyklace. :) Netřídím 100%, ale u některých věcí se nad tím celkem pozastavuji...

    Jinak já hodně hledám kašmírové svetry právě v sekáčích, dají se objevit super kousky. Dobrý je i Vinted.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig