Přírodní kosmetika, která za to stojí | Vendula Jirmannová

středa, prosince 19, 2018

Přírodní kosmetika, která za to stojí

Článek vznikl ve spolupráci s Annabelle Minerals.

Dříve mě přírodní kosmetika nijak zvlášť nezajímala. Nedokázala jsem si v hlavě sečíst jedna plus jedna a uvědomit si, že i my, jakožto lidé, pocházíme z přírody a tudíž chemie není to pravé ořechové. Lákalo mě zkoušet a používat co nejdražší a nejkomerčnější kosmetiku na trhu, dokud jsem neobjevila minimalismus, udržitelnost a veganství. A ačkoliv vegankou již nejsem, stále se mě drží zájem o ekologii, udržitelnost a s tím i pojená přírodní kosmetika a značky, které jsou nejen kvalitní, ale mají i něco navíc. Ale jsem jen člověk a nechytejte mě za má slova. Občas udělám krok vedle nebo dělám kompromisy, ale o tom již více v průběhu článku.




Za mě naprosto největším favoritem a objevem roku 2018 je rozhodně maska Tarika. Nezmiňuji se o ní prvně a rozhodně ne ani posledně. V jejím složení naleznete zelený jíl a dalších zhruba deset bylin, které dohromady tvoří zelený velmi jemně namletý prášek, který smícháte s vodou, oleji nebo čímkoliv jiným, vytvoříte jemnou kašičku a tu potřete na obličej. Na mé velmi citlivé pleti sice jemně pálí, ale po jejím smytí je pleť krásně vyhlazená a veškeré pupínky jsou zarovnány s pletí a zbydou jen flíčky. Po jejím použití doporučuji na pleť již nic nedávat. Nechte ji chvíli žít si svým životem a zhruba po hodině aplikujte krém a na něj případně makeup, pokud se chystáte ven.
Vždy si kupuji větší 50 g balení, které je bohužel prodáváno jak v plastové krabičce, tak navíc v plastovém sáčku. Nezbývá tedy nic jiného než recyklovat. Toto balení mi vydrží zhruba dva měsíce.


Kosmetiku Annabelle Minerals ode mě znáte ze všech směrů a ani zde nesmí chybět. Mně velmi blízká z Polska pocházející značka, která nabízí produkty počínaje makeupy, stíny, přes štětce až po oleje. Není pro mě žádnou novinkou a ani letos ji neplánuji nahrazovat či dokonce vyřazovat. Měla jsem doma z loňského roku makeup od Kat Von D i Clinique, rozhodla se jim dát šanci a hned letěly do koše. Nesedí mi jak podtónem, tak mi ani nevyhovuje jejich konzistence. U Annabelle Minerals si vyberete ze čtyř různých podtónů a navíc i z obrovské škály tmavosti/světlosti. Makeup obsahuje pouhé čtyři složky ne živočišného původu, tudíž jsou i veganské. Já osobně na problematickou pleť preferuji krycí makeup. Jedno balení mi vydrží zhruba na tři měsíce a opět stejně jako u Tariky je potřeba balení recyklovat. jelikož se prodává v plastu.


Naprostou novinkou tohoto roku je pro mě Bio Aroma, značka pocházející z Kréty. Přírodní kosmetika inspirována minojskými recepty, jejíž produkty neobsahují vodu, tudíž jsou velmi koncentrované a účinné. Od začátku listopadu používám celou sadu na problematickou pleť a nemohu si ji vynachválit. Mimoto, že nádherně voní, má pleť začíná naprosto zářit. První dva týdny jsem ji měla opravdu krásnou, bohužel poté jsem šla na operaci a po anestezii má pleť začala opět řádit. Rozhodla jsem se tedy na chvíli ulevit játrům. Omezila jsem alkohol na skleničku vína či svařák týdně, pořídila ostropestřec a neustále pokračuji v péči s touto kosmetikou. Používám olej na odličování, který se vmasíruje do pleti a ručníkem namočeným v teplé vodě stáhne. Následně použiji peeling, po kterém aplikuji tonikum ve spreji, gel z aloe vera a přes to ještě krém. Jediný s čím jsem si od této značky nesedla je deodorant, tudíž zde budu pokračovat v pátrání. Kosmetika se prodává v papírových krabičkách a samotné obaly jsou buď plastové či skleněné s kovovým víčkem.


Než jsem obdržela produkty od Bio Aroma, využívala jsem na čištění pleti mýdla od Almara Soap. A ačkoliv je nyní již nepoužívám, bylo mi i tak líto je zde nezmínit. Nemít totiž celou řadu na pleť již od výše zmíněné značky, tato mýdla budu využívat i nadále. Nedávno mi dorazilo mýdlo Pumpkin Spice Latte, které si nyní schovávám do nového bytu, kde ho pravděpodobně položím na umyvadlo, jakožto mýdlo na ruce. Nicméně konec zbytečných řečí kolem. Jedná se o Českou značku ručně vyráběných mýdel, mezi kterými najdete kousky jak pro pány, tak i pro děti a snad všechny druhy pleti. Já osobně nejvíce využívala Black soap, které je vhodné na akné a poté ještě konopné, které pleť hezky uklidní.
SHARE:

2 komentáře

  1. Neznám ani jednu, ačkoliv jsem třeba někde viděla obrazky. Každopádně prirodnipkosmetiku si užívám! 😉 Mám rada třeba Alverde nebo značky z Econea.cz. Děkuji za doporučení.

    Pěkný den,
    Lucie

    OdpovědětVymazat
  2. Značku Bioaroma je fajn :-) já mám dál moc ráda 2SIS. Jiné značky z tvého článku neznám.

    Přeji veselé a klidné Vánoce :)!
    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig