Jak (skoro) vyzrát na akné | Vendula Jirmannová

středa, října 03, 2018

Jak (skoro) vyzrát na akné

Článek vznikl ve spolupráci s Annabelle Minerals.

Poslední dobou jsem hodně přemýšlela, kudy se dál vydat. V bloggerském a influencerském světě je již tolik lidí, že jsem jen jedna z mnoha. Neustále jsem hledala, čím se odlišuji, co je na mně výjimečného a proč mají lidé důvod mě sledovat. Napadla mě spousta důvodů, proč mě nesledovat sebeláska na místě, z měřítek, kterými se ale odlišuji od většiny mě napadlo mimo jiné právě akné. Akné je tu se mnou již pár let a mluvím o něm od začátku své tvorby. Jednou je ho více, jindy méně. Díky tomu mám již nějaké zkušenosti a poznatky, které by některým z vás mohly pomoci. Jednou mě trápí spíše bílé pupínky, jindy černé tečky a aktuálně spíše zánětlivé boláky. To vše vzniká z nějakého důvodu a ty bych s vámi ráda dnes prošla. Alespoň okrajově. Pro příště bych mohla každé téma rozebrat více do hloubky.

Psychika

Začneme hezky zevnitř. Ačkoliv západní medicína na to tolik nedbá, musíme si uvědomit, že každý zdravotní problém (pokud nejde o zlomeniny a nemoci, se kterými se rodíme) pramení z naší duše a jejího psychického stavu. Představte si typicky příkladnou situaci. Za týden vás čeká rande s mužem snů. Celých sedm dní přemýšlíte nad tím, jak se namalujete, co si obléknete, kam půjdete a jak to všechno asi dopadne. V den D se probudíte a máte na čele velký bílý pupínek. Náhoda? Může býti, ale  s větší pravděpodobností jste si ho zavinila sama vaší nervozitou a vystavením se stresu. Sama mám aktuálně těžší období a je to znát nejen na mé pleti. Problémem je, že u mě je to stres spíše skrytý. Jsem z větší míry optimista, který za vším špatným hledá něco dobrého, nicméně mozek mi jede neustále na plné obrátky a přemýšlím, co asi jak bude. Neumím nechat věci plynout a tak se v hloubi duše nervuji a stresuji, aniž by to kdokoliv na první pohled řekl.

Genetika

Vždy jsem všude tvrdila, jak se akné nikdy nezbavím, protože ho mám v genech. Trápilo dědu, trápí mamku i sestru. Nicméně v genech bychom toho našli tolik, že kdyby se nám mělo všechno jednou dostat na povrch, pravděpodobně se nedožijeme druhého dne. Ačkoliv geny jsou jaké jsou, dá se před nimi i v jisté míře utíkat. Vše začíná u životosprávy, ale o tom v dalším bodě.

Střeva

Většina problémů spojených s akné pramení ze střev. To, co zde právě napíšu, berte spíše jako laické podání informací, které se ve mně během posledního roku nashromáždily. Neznamená to, že je to určitě přesně tak, jen mi to dává jistý smysl a mám potřebu se o to podělit.
Celých patnáct let svého života jsem do svého těla cpala sacharidy. K snídani jsem pravidelně měla Miňonky s černým čajem, ve škole ke svačině pečivo s pomazánkou, často s Nutellou. Obědy ve školní jídelně bývaly často o špagetách a jiných přílohách. Jelikož rodiče podnikaly a já se domů vracela sama, doma jsem do sebe vždy poslala nějakou sušenku či brambůrky. K večeři jsme často měli zeleninový salát s chlebem s máslem či Lučinou a dalšími produkty. Do čaje jsem si dávala horu cukru a v průběhu dne pila vodu se šťávou.
Pokud se podíváme zpět do minulosti, čímž nemyslím pouhých sto let, nýbrž daleko dále, klidně tisíce, pravděpodobně si uvědomíme, že lidé nikdy neměly tak obrovský přísun cukru jako my dnes. Lidé jedli spoustu bílkovin v podobě uloveného masa a případně to, co kde nasbírali. A jelikož vývoj člověka trval opravdu neskutečně dlouhou dobu, naše těla na takový nával cukru bohužel nejsou zvyknutá a neumí s ním tak dobře pracovat.
Zde nastává problém se střevy. Jak asi víme, žijí tam dobré i špatné bakterie a měly by být v určité rovnováze. Špatné bakterie se živí právě sacharidy a čím více jich do těla dostáváme, tím více se množí. Tím vzniká takzvaná zvýšená propustnost střev, kdy se skrze stěnu střeva dostávají mimo živin i tyto špatné bakterie do celého těla. Tomuto procesu bohužel ale právě dopomáhá i stres.

Životospráva

Pravděpodobně asi každý ví, že podle toho jak se chováme k našemu tělu se ono následně chová k nám. Alkohol, cigarety, drogy, nezdravá strava, nulový pohyb a mnoho dalšího může jen a jen přispívat k tvorbě akné.
Ruku v ruce s tím jde i další fakt a to ten, že naše tělo má jakousi schopnost se samo uzdravovat. Musíme mu k tomu ale dát prostor. Moje pleť byla měsíc zpět naprosto krásná, ale já mu dala během jednoho víkendu tolik nátlaku, že ji mám teď opět jako v pubertě. V pátek jsem šla na velké tetování, následoval víkend na Moravě ve sklípku a v pondělí jsem šla na očkování proti břišnímu tyfu. Co to znamená? Než aby se tělo soustředilo na ozdravování střev a pleti, muselo se vzpamatovávat z obřího zásahu do nohy, který samozřejmě hned začalo léčit, následné odbourávání alkoholu z krve a ve finále ještě tvořit obranné látky právě proti břišnímu tyfu. Tím pádem veškerou energii přesunulo jinam a moje pleť se opět zbláznila.

Péče o pleť

Hodně lidí si spojuje problematickou pleť se špatnou péčí o ni. Bohužel je nutno říci, že tak to opravdu není. Ano, hraje velkou roli a pokud budete chodit spát namalované, ničemu určitě nepomůžete, nicméně není to ta hlavní příčina.
Za dobu, co mě akné trápí, jsem vyzkoušela hromady produktů a aktuálně mám své oblíbence a jistou rutinu, o které jsem vám již psala zde. Pokud bych to ale měla nějak shrnout, rozhodně je potřeba po noci pleť vyčistit. K tomu můžou posloužit nejlépe přírodní oleje, například od Annabelle Minerals, či ranní masky od Havlíkovy Apotéky. Večer pleť opět očistit od makeupu oleji a na noc nechat pleť dýchat a nebo ji hydratovat. Oleje jsou ideální v tom, že jeden můžete použít na spousty způsobů. A jelikož jsme v článku o problematické pleti, hodím vám sem odkaz na olej právě pro tento typ pleti.

Dekorativní kosmetika jako oblečení pro naši pleť

Nepřemýšleli jste někdy nad tím, proč se akné objevuje nejčastěji v oblasti obličeje, případně zádech či dekoltu? Většinu těla, respektive kůže, schováváme pod oblečení. Tím pádem ji ukrýváme před vlivy vnějšího okolí. Ve vzduchu, především ve městech, poletuje neskutečné množství bakterií a výparů, které se nám následně na pleti usazuje. Tím, že nebudeme nosit makeup, se tento bordel usadí na pleti a skrze ní proniká dále do těla. V případě nošení makeupu se všechna špína jen večer stáhne z obličeje a máme vystaráno.
Hodně lidí si myslí, že makeup pleť zatěžuje, což může být pravda, ale teď jde jen o to si vybrat menší zlo. Pár stovek let dozadu, kdy nestály továrny a nejezdila auta, by to tak jistě bylo, ale dnes nám může makeup spíše i pomoci. Otázkou také ale je, po jakém sáhneme. Buď můžeme zvolit čistě obyčejný z drogerie, jehož složení je rozepsané na dvacet řádků, nebo sáhneme po přírodním, kde jsou pouze čtyři složky. Sama za sebe jsem více než rok věrná značce Annabelle Minerals, jejichž makeupy vznikaly za účelem léčby akné a zároveň mají obrovskou škálu odstínů, ve které nebude mít snad žádná z nás problém si vybrat.

SHARE:

2 komentáře

  1. Mam spise sussi plet a s akne ci pupínky jsem nemela problem ani v puberte, jednou jsem mela silenou plet po znacce nuxe docela silena alergicka reakce a pak jsem se osypala po pul roce uzivani havlikovy apoteky plus jsem dost kourila. Cigarety jsem omezila a havlika vyhodia do 1-2 mesice jsem mela plet jako driv. Mineralni make upy miluju na leto a jaro

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, nemáte zájem o spolupráci s naší královskou drogerií Xantea.cz? Rádi bychom nějaké recenze a testy anglického zboží, které dovážíme a prodáváme. Díky a těším se, Pavel@novaks.cz

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig