Vanilkové cupcakes s karamelovou polevou | Vendula Jirmannová

úterý, února 02, 2016

Vanilkové cupcakes s karamelovou polevou


Zajímalo by mě, jestli Vás vůbec tyto mé recepty baví. Já si vždy jen tak něco dle sebe upeču, samozřejmně bez lepku a následně když to vypadá hezky, se chci s Vámi o to podělit. No, musí to i dobře chutnat přeci.

Nicméně, nyní jsme jeli na lyžák a já se rozhodla udělat spolužákům radost. Chtěla jsem upéct něco, co bych mohla i já, proto jsem se rozhodla pro bezlepkové cupcaky. Opět bod mrazu nastal v momentě, kdy jsem vymýšlela, jaké cupcaky. Usoudila jsem, že zkusím vanilkové s karamelovou polevou a hlavně domácím vanilkovým cukrem. Žádné extrakty či kupované vanilkové cukry. Pojďme se na to tedy podívat!



Suroviny
  • Muffin
    • Kukuřičná mouka | polohrubá | 200 g
    • Cukr | třtinový | 100 g
    • Vanilkový cukr | vanilkový | 1-2 lžíce
    • Prášek do pečiva | 2 lžičky
    • Vejce | 2 ks
    • Mléko | 150 ml
    • Máslo | 85 g

  • Krém
    • Tvaroh | 250 g
    • Smetana ke šlehání | 125 ml 
    • Vanilkový cukr | 2 lžíce

  • Poleva
    • Cukr | 250 g
    • Smetana ke šlehání | 250 ml

  • Vanilkový cukr
    • Cukr | 500 g
    • Vanilkový lusk | 1 ks


Jako první jsem si vytvořila vanilkový cukr. Není na tom nic složitého. Stačí si v mixéru rozmixovat cukr krupici s vanilkovým luskem, kterému seřízneme tvrdé konce a nakrájíme ho zhruba na centimetrové kousky.

Nyní si upečeme muffiny. Zvlášť smícháme pevné a tekuté suroviny, následně je smícháme v jedno těsto. Řiďte se instinktem. Nicméně čím tekutější bude, tím rychleji vykyne a zároveň se může na plechu spéct. Košíčky naplníme asi do třičtvrtě a dáme péct na 180°C po dobu 20-25 minut.

Jakmile muffiny vytáhneme z trouby, můžeme se pustit do krému. Tvaroh rozšleháme samotně do hladka. Přidáme cukr a znovu zlehka mixujeme. Nakonec přilejeme šlehačku, nejprve zlehka šleháme a postupně zrychlujeme, dokud nebude krém tuhý. Krémem zdobíme muffiny, až budou vychladlé! Následně je dáme do lednice, aby krém ještě více ztuhnul.

Zatímco budou v lednici, vytvoříme si karamelovou polevu. V hrnci za stálého míchání rozpustíme cukr a necháme ho zlehka zkaramelizovat - zhnědnout. Poté přidáme smetanu. Ale opatrně, bude to prskat. Nejprve se Vám vytvoří velká hrudka, která se bude postupně měnit v krásný karamel. Nechte ho chvíli odstát a dozdobte jím krém.


SHARE:

16 komentářů

  1. Aww...vypadá to úžasně ! Děláš mi chutě :D

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to strašně krásně! :) Nikdy nechápu, jak to dokážeš tak krásně vyfotit! :)
    Obdivuji Tě, nejen Tebe, ale i tvojí tvorbu :)

    www.elliderooth.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Recept vypadá opravdu lákavě! Jinak mi přijde super, že jsi takhle něco spolužákům připravila :))

    OdpovědětVymazat
  5. Tyhle recepty jsou super,člověk má pořádnou fotku jak to vypadá a dělá podle přesného receptu :) Jéé tvoji spolužáci se maj,vypadá to hrozně skvěle! :)

    ROSEMDIARY

    OdpovědětVymazat
  6. Mňáám vypadá to strašne dobre *_* ako vidím si veľmi šikovná :)

    http://apieceofusss.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadají naprosto skvěle! A strašně hezky jsi je ozdobila - to mně se to dávání krému většinou nějak pokazí :) A to mi připomíná, že bych mohla taky nějaké cupcakes upéct :)

    OdpovědětVymazat
  8. vypadají moc krásně:) jsi šikovná!:)

    OdpovědětVymazat
  9. A už jsou v troubě..jsem to ani pořádně nedočetla letěla jsem péct :D

    OdpovědětVymazat
  10. Taky vyzkouším :-) Konečně recept na cupcaky s jiným než máslovým krémem navrchu, ten tvarohovo-smetanový bude určitě krásně lehoučký!

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadá to super! Líbí se mi jak je máš ozdobené :) Já je zatím dělám s lepkem, ale zajímalo by mě, jak to chutná bez lepku, vůbec se to neumím představit.. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Vypadají skvěle :) Kukuřičnou mouku jsem ještě nezkoušela..Musím napravit :D
    www.evesadventure.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Vypadají krásně a hrozně obdivuju, jak je dokážete krásně nafotit :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Vypadá to skvěle, určitě to zkusím. Muffiny dělám sice v jenom kuse, ale zajímalo by mě jestli je nějaký rozdíl v chuti s kukuřičnou moukou.

    OdpovědětVymazat
  15. Bože..! :D musím si jít koupit něco sladkého... :) ;)

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig