Slaný karamel | Vendula Jirmannová

středa, prosince 02, 2015

Slaný karamel


Kdopak mě tu sleduje na youtube? V posledním videu | TOP7 za listopad | mluvím o slaném karamelu. Hned jste po mně chtěli recept. A já, jako ta hodná, Vám ho tu samozřejmě napíšu. Není na tom opravdu nic složitého a přitom je to tak výborný!
Vidíte alespoň trochu na fotkách, kolik ho tam už chybí? Tak to je přesně to, co mamka snědla za jeden večer. :D



Suroviny

    • Cukr | 200 g
    • Máslo | 90 g
    • Smetana ke šlehání - 33% | 125 ml
    • Sůl | Lžička

Nejprve musíme rozpustit cukr. Ze začátku na tom nic není a je to děsná nuda. Jen stojíte u plotny, mícháte a nic se neděje. Po pár minutách to ale začne. V tom musíte pořádně míchat, protože by se mohl snadno připálit.
Jakmile se všechen cukr rozpustí, opatrně k tomu přidejte na kostky pokrájené máslo. Bude to hodně prskat, takže hlavně opatrně.
Až se rozpustí i máslo, přilijte smetanu, opět ale hodně opatrně! Bude to znovu prskat. Nyní to nechte za stálého míchání tak minutu pobublávat.
Vypněte plotnu, hrnec odstavte a přisypte do karamelu lžičku soli. Pořádně to rozmíchejte a už ho stačí jen přelít do vhodné nádoby.

Rada na závěr ode mě: Rozhodně karamel během přípravy neochutnávejte!! Dopadnete jako já se spáleným jazykem a ještě asi týden si na něm ani trochu nepochutnáte.


SHARE:

10 komentářů

  1. Ty jo, to vypadá jednoduše - to bych nečekala! A musí to být rozhodně dobrota, takže to vyzkouším. Jen se teda bojím toho prskání, protože na tohle jsem docela citlivka a všechny věci, které to dělají, musím nechávat na příteli. :D :)
    Diary of a Girly Things

    OdpovědětVymazat
  2. Vyzera to veľmi chudte :3 Škoda e aj slany karamel je z cukru a nedám si ho :(

    Budem veľmi rada ak sa zapojiš do giveaway na mojom blogu :)
    http://nicolettelear.blogspot.sk/2015/12/giveaway-time.html

    Nicolette Lear

    OdpovědětVymazat
  3. Nedávno jsem se rozhodla vyrobit karamelky pro kamarádky a při vaření jsem udělala stejnou chybu jako ty :D,ochutnala ho ! takovouhle bolest jsem snad ještě nezažila :D !
    Ovšem vypadá krásně,máš krádné fotky :)

    runeatandtravel.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  4. Je zajímaví a určitě bude dobře chutnat, už vím co zítra odpoledne budu dělat.😀😁

    OdpovědětVymazat
  5. Vyzkoušela jsem :) Je to výborný!!
    Moc děkuji za recept :)
    www.elliderooth.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělý recept, který se hodí, když teď slaný karamel roste na oblibě ;)

    SISTERSHOODS

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý recept. Moje dcera Anna řekl děkuji.

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig