Bydlíme // Kuchyně | Vendula Jirmannová

pátek, března 08, 2019

Bydlíme // Kuchyně


Článek o obývacím pokoji vás ve velkém zaujal, proto jsem ani chvíli nepřemýšlela a přináším vám nový článek o další místnosti z našeho bytu, tentokrát kuchyni. Ta byla pro mě největším kamenem úrazu v celém bytě. Kdyby majitel na její výměnu nepřistoupil, pravděpodobně zde ani bydlet nebudeme. Prostě jsem si dupla a rozhodla, že stará linka musí pryč a my si tu zařídíme novou. Původně jsme měli platit dvě kauce ve výši jednoho nájmu, nakonec se platila jen ve výši jednoho nájmu a po odchodu nám majitel proplatí právě i kuchyni. Dostali jsme samozřejmě určitou hranici, která nebyla nijak vysoká. Bylo tedy až neskutečné štěstí, že ta nejlevnější se nám i nejvíce zamlouvala, tím pádem nevznikl nikde žádný problém. Tedy, skoro.


Zeď, u které se linka nachází je široká zhruba 137 cm, přičemž normalizovaná velikost sektorové kuchyně je 140 cm. A vzhledem k nerovnostem zdi by nám mohla přesahovat až o 5 centimetrů (na druhé straně linky je totiž rovnou průchod do chodby. Jelikož jsem ale holka šikovná, zjistila jsem, že se velikost liší pouze šířkou sporáku. Ten může mít buď 50 nebo 60 cm a tím pádem se u samotné linky řeší jen horní skříňka nad digestoří. Po chvíli pátrání jsem zjistila, že když objednáme kuchyni o velikosti 240 cm a dokoupíme 50 cm širokou horní skříňku, připlatíme místo 2 000 Kč jen necelých 500 Kč a ještě nám jedna skříňka zbude. Zní to jako win win, jelikož nyní nám ta zbývající skříňka visí vedle lednice a využijeme ji díky tomu jako další úložný prostor. Kdybyste náhodou někdo také sháněl především levnou kuchyni, podívejte se po značce Junona v kolekci Line.



Tyto kabely včetně objímek a LED světel jsem objednávali z Tchiba. Další nám visí v ložnici. Následně jsme ještě jedno, za směšných 50 Kč, objevili v Kiku, jen k němu nebyla žárovka. To nám visí na chodbě.


Obraz Gerharda Richtera si možná vybavujete z článku o obývacím pokoji. Nakonec jsme se rozhodli ho přesunout do kuchyně. Hezky nám tam uzavřel prostor a prostě se tam hodil. Na fotce výše vidíte překvapivě mátu s bazalkou, které stojí v betonových květináčích z Pepca. Pod nimi je úložný prostor původně z Ikey. Ten jsem si kupovala už dva roky zpět, když jsem se stěhovala do Prahy. Jen jsem ho prvotně měla strčený pod stolem. Dnes v něm máme především luštěniny, zásobu kávy a čajů a další nezbytnosti. Po jeho levé straně máme spíše provizorně papírovou tašku, kde třídíme sklo.


Stůl nám přišel teprve včera. Jedná se o ten snad nejlevnější kousek z Ikey. Před tím jsme tam měli skleněný, který jsem měla původně také v Praze. Sice stále sloužil, ale vzhledem k trubkám a jeho průhlednosti se nejednalo o nic estetického. Židle máme z Jysku. Nad stolem můžete vidět moji práci ještě ze střední školy. A schůdky? Ty prvotně stály taktéž v obývacím pokoji, nicméně babička předělávala byt, tudíž jí jeden starší retro stoleček zbýval, tak jsme se ho ujali a schůdky přesunuli do kuchyně. Já je zde nadšeně využívám, jelikož jsem malá a mám problém dostat do horních skříněk pro koření.


No a největším miláčkem v kuchyni je samozřejmě kávovar.




A stejně tak jako minule už jen fotky z toho, jak místnost vypadala před naším zásahem. Kuchyňská linka sice funkční byla, ale už to nebylo nic, v čem by se vám chtělo s chutí vařit a žít. Nicméně jsem ráda, že nemusela jít do šrotu. Ujala se jí nějaká rodinka od nás z města a nadále jim slouží. 
SHARE:

5 komentářů

  1. Krásná kuchyň, mám ráda světlé kuchyně, ale my asi budeme mít černou, protože přítel investuje, přítel rozhoduje... :-D


    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to jste to změnili o 180 stupňů, hned, jak je prostor větší a modernější :)

    OdpovědětVymazat
  3. Kuchyně opravdu prokoukla a vypadá ted moc hezky :)

    LITTLE THINGS FOR EM

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig